4 Reacties
6 dagen geleden
Hier de laatste tijd ook veel last van verborgen reflux. Na het eten zie ik mijn zoontje met een pijnlijk gezicht wegslikken en de laatste dagen wordt hij ook echt krijsend wakker, zijn mondje ruikt dan heel zuur. Vind het zo zielig voor hem :'( Deze nacht nog zitten opzoeken wat eraan te doen maar vond enkel deze tips:
-Voed vaker en in kleinere porties
-Geef je baby rust tussen het voeden door
-Probeer je baby te laten boeren tussen het voeden door
-Houd je baby zoveel mogelijk schuin omhoog tijdens het voeden
-Houd je baby na het voeden nog 20-30 minuten rechtop
-Dik eventueel de melk (zowel kunstvoeding als gekolfde borstvoeding) in met johannesbroodpitmeel
-Voorkom dat je baby teveel lucht binnenkrijgt tijdens de voeding, zowel bij het geven van de fles als de borst. Aanwezigheid van lucht vergroot namelijk de kans op het terugstromen van de voeding
6 dagen geleden
Mijn dochtertje heeft verborgen reflux. Om de 2u terug al pap vragen, krijsen tot we dit gaven, uiteraard veel terug geven en weer opnieuw willen drinken, heel onwennig zijn, veel huilen, hikken en na slikken. Zijn bij 2 dokters geweest die zeiden dat ze het niet had desondanks ik een vermoede had van wel! Nog maar eens naar een andere kinderarts geweest en hij heeft omeprazol voorgeschreven.. 3dagen later had ik een hele andere dochter in huis!
5 dagen geleden
Wij ook verborgen reflux hier! Op een zeer zware manier zelf, sinds week 10 begonnen met Omeprazole. Werkt echt goed tegen de reflux maar heeft er bij ons ook wel voor gezorgd dat onze baby geconstipeerd is .
Voor dat we extra vezels bijgaven deed hij maar om de 6 dagen kaka, wat op zich niet erg is met BV maar hij drukte wel elke dag van ‘s morgens tot ‘s avonds om proberen kaka te doen.
Bij ons gaf hij nooit terug. Zijn reflux bleef altijd inwendig waardoor we de medicatie ook hebben gekregen anders zei de pediater dat ze deze niet snel voorschrijft!
Wel een wereld van verschil met de medicatie , we dachten oprecht een huilbaby te hebben! Dat is nu dus eerder een lach baby geworden.