6 Reacties
6 dagen geleden
Mijn zoontje kan bijna op zijn buik rillen, maar steunt te weinig op zijn arm. Hij geraakt dan gefrustreerd. 😅 Soms rolt hij wel op zijn buik, maar kan dan zelf nog niet terugrollen. Hij is ook 17 weken.
6 dagen geleden
Ons meisje is bijna 18 weken (gecorrigeerd 14 weken) en kan precies hetzelfde als jouw baby. Ik zou me niet teveel zorgen maken (makkelijk gezegd natuurlijk), want iedere baby heeft zijn eigen tempo. Je kan ook altijd een kinesist raadplegen om het motorische te oefenen moest je dat nodig vinden. Wij gaan sinds haar geboorte 2x per week naar de kinesist, dit werd ons in het ziekenhuis preventief aangeraden omdat ze prematuur geboren is. Dit om ervoor te zorgen dat ze motorisch geen achterstand oploopt.
6 dagen geleden
My baby is 15 weeks and shows no signs of rollling on her own. She does roll when I help her and seems to hold the end position (on the belly)quite ok, but that’s it. And she doesn’t roll from belly to back either. I haven’t worried yet as I think it might still take a while and like someone already said-each child has their own tempo.
6 dagen geleden
Reactie op StephanieD1994
Ons meisje is bijna 18 weken (gecorrigeerd 14 weken) en kan precies hetzelf ...
Mijn baby is ook rand prematuur. Geboren op 36 weken en 5 dagen. Maar inleiding startte op 36 en 3 dagen. Ons hebben ze dat helaas niet aangeraden. Gecorrigeerd zou hij dus ook maar 13 weken zijn. Ik ga zeker eens een kine raadplegen. Baad het niet dan schaad het niet!
6 dagen geleden
Ik denk dat het belangrijkste is om te onthouden dat elke baby anders is en op zijn / haar eigen tempo ontwikkelingen doormaakt. Ik zou me zeker geen zorgen maken en ervan uitgaan dat kind&gezin zeker wel zal signaleren wanneer ze denken dat iets verder bekeken moet worden.