14 Reacties

vorig jaar

Ik geloof dat dat ‘standaard’ is in Belgie. Mij hebben ze ook gecontacteerd, uiteindelijk ben ik zelf langsgegaan ipv dat zij kwamen. Eerst dacht ik ook dat het kei onnodig was, maar toch wel fijne informatie, en voor welke vragen je terecht kunt bij ze.. en dat je ze altijd kunt bereiken enzo

vorig jaar

Reactie op feride61

Ik geloof dat dat ‘standaard’ is in Belgie. Mij hebben ze ook gecontacteerd ...
Jaa maar ze komen bij je langs na de geboorte enz en dit en dat ma ik wil dit niet ik wil zelf wel naar daar gaan als men kindje geboren is want je moet ook naar daar voor de spuitjes enz dacht ik

vorig jaar

Kind en gezin is inderdaad totaal niet verplicht. Zelfs spuitjes kan bij de kinderarts, zo gaan wij het ook doen 😊 ik heb ook zo mijn eigen redenen maar durf ze niet meer delen want heb al commentaar gekregen 😉

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Kind en gezin is inderdaad totaal niet verplicht. Zelfs spuitjes kan bij de ...
Ja awel ik voel me er niet goed bij kwil da niet heb daar allemaal slechte dingen over gehoord

vorig jaar

Reactie op Zyzo

Jaa maar ze komen bij je langs na de geboorte enz en dit en dat ma ik wil d ...
Ja klopt! & inderdaad hebben ze me ook meegedeeld, maar ik geloof dat je mag weigeren hoor dat ze na de geboorte langs komen (denk ik) maar deze gesprek nu is ook niet verplicht is mij meegedeeld, dus als je je u daar niet goed bij voelt zou ik gewoon zeggen dat je liever past.. en dat je uiteindelijk toch langs zult gaan voor de spuitjes en dat als je vragen hebt, het dan ook kunt vragen

vorig jaar

Hey! Ik heb enkele weken geleden ook een smsje gekregen van k&g. Met de vraag of ze konden langskomen om hun diensten te bespreken. Heb er niet op gereageerd, want ben echt moe en heb echt geen energie meer om mensen te ontvangen. Plus dit is niet mijn eerste kindje. Dus nieuw is het niet voor mij. Zag ook niet de nood aan wrm ze zouden moeten langskomen? Als ik vragen heb, dan staat mijn gynaecoloog klaar voor me.

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Kind en gezin is inderdaad totaal niet verplicht. Zelfs spuitjes kan bij de ...
Ik ga ook niet in zee met k&g. Ik ben kinderbegeleidster geweest en mijn ervaring en die dat ik van ouders kreeg hebben er voor gezorgd dat ik naar een pediater ga. Mij hebben ze al 2 keer gebeld en een whatsapp gestuurd. Ik negeer hun. Waarschijnlijk hebben wij dezelfde redenen waarom we geen k&g willen 😉

vorig jaar

Reactie op Zyzo

Ja awel ik voel me er niet goed bij kwil da niet heb daar allemaal slechte ...
Dan kan je gewoon weigeren, je bent niks verplicht 😊

vorig jaar

Ik weet wel dat ze na de geboorte langskomen voor tips en om uw kindje te wegen enzo. Dat vind ik niet erg uiteraard. Dan mogen ze natuurlijk langskomen. Maar nu wil ik even gerust gelaten worden. Zoals ik eerder heb gemeld heb gewoon geen energie. En dat weer helpt ook niet veel eerlijk gezegd. 😮‍💨😔

vorig jaar

Reactie op KriiKitsune

Ik ga ook niet in zee met k&g. Ik ben kinderbegeleidster geweest en mij ...
Voila inderdaad! Doen waar we ons goed bij voelen 😉

vorig jaar

Reactie op Najima Ansari

Ik weet wel dat ze na de geboorte langskomen voor tips en om uw kindje te w ...
Als je een vroedvrouw laat komen achteraf is da ook goed, is ook terugbetaald.

vorig jaar

Reactie op Birgit1992

Als je een vroedvrouw laat komen achteraf is da ook goed, is ook terugbetaa ...
Ja, bedoelde vroedvrouw maar schreef gynaecoloog😅 Aangezien die laatste enkel tot bevalling beschikbaar blijft. ( en wanneer je terug controle hebt rond de 6 weken na je bevalling )

vorig jaar

Kind en gezin heeft mij al in mei gebeld. Hadden alle gegevens doorgekregen van het ZH (gynaecoloog/vroedvrouw) + via aanvraag van het startbedrag (myfamily). Ze zouden mij eind juni terug contacteren, maar hebben dit niet gedaan. Ik weet in heel mijn omgeving dat het verplicht is, als je eenmaal bevallen bent dat ze 1x op huisbezoek komen voor tips en tricks en om alles uit te leggen ivm vaccinatie, gehoortesten etc. Vooral doen waar jullie jezelf het beste bij voelen. Is misschien ook regio gebonden en is in Nederland misschien ook heel anders..

vorig jaar

Reactie op Minnie96

Kind en gezin heeft mij al in mei gebeld. Hadden alle gegevens doorgekregen ...
Zelfs dat eenmalige huisbezoek na de bevalling is niet verplicht hoor! 😊