Onze zoon wordt deze week 4 maanden. Sinds een aantal weken proberen we dutjes in z'n eigen bedje te laten doen. Maar dit resulteert telkens in dutjes van maximum 30 minuten. Op deze manier hebben we nu een ritme van 4 dutjes van een halfuurtje. Ik let op wakkertijden, etc. Zijn er nog mensen die dit ervaren? Tips om dutjes langer te maken? White noise, donkere kamer, ... doen we ook allemaal.
Exact hetzelfde hier! 15w en dutjes zijn max 45 minuten, enkel in de draagzak kan hij 1-2u gemakkelijk slapen. Ook op zoek naar tips voor langere dutjes en gemakkelijker inslaap vallen voor dutjes
Mijn dochterje is vandaag 14 weken en we hebben het zelfde 'probleem' ze slaapt enkel 1u30 a 2 uur op ons (draagzak/huid op huid) maar in haar bedje max 30 a 45 min .
Morgen komt er een slaapcoach naar kind en gezin , dus ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen, en of tips meegeven
Ik hou jullie sws op de hoogte ;)
O hier precies zo. Maar eerst ging hij wel makkelijk slapen in zijn bedje en nu niet meer. S avonds blijft hij dan wel in bed en maakt hij een langere tijd gelukkig.
Maar ik volg even om te zien wat eventuele tips van kind en gezin zouden kunnen zijn.
Hier was het ook zo van ongeveer 3 5 maanden tot 4,5 maanden. Nu is het een beetje de ene dag tegen de andere 😉 Ik denk dat het door die slaapregressie van 4 maanden kwam.
Ik zit met hetzelfde probleem, ook een zoon van 14 weken. Vandaag wel 2 langere dutjes in bed gedaan maar ik moest wel helpen met het linken van de cycli, zelfstandig langer slapen gaat nog niet
Wij kregen deze bij een baby slaap info avond. Ze vertelden dat ze bij de leeftijd van 4 maanden meestal maar 30 min tot 45 min slapen per keer.
Perfect normaal.
De langere dutjes komen pas later.. dat ze de hele namiddag slapen van 13u tot 16u ofzo.
Idem hier baby van 16 weken, doet al sinds hij 10 weken is enkele dutjes van 30 min.. kan er echt de klok mee gelijk zetten. Ik hoop dat dit ooit gaat beteren 🤔