17 Reacties

vorig jaar

Ikzelf heb dkv van heel vroeger nog. Dus voor mij was het ook erg onduidelijk. Ik heb hen gebeld en alles laten uitzoeken en via mail laten sturen. Zij dekken wel erelonen maar tot een bepaald %. Mutaliteit dekt nooit erelonen dat is altijd hospitalisatie. Ik belde ook het ziekenhuis. In de meeste gevallen betaal je 1/3de zelf. Een gemiddelde gewone bevalling is tussen de 1700 en 2000 euro. Keizersnede kan hoger oplopen. Daar dus 1/3de van. Ik ben voor alles verzekerd ook de erelonen die hoger liggen bij eenpersoons. Het enige wat ik zelf moet betalen is niet medische dingen: eten, pampers, evt overnachting partner.

vorig jaar

Ik ben niet bij AXA, maar heb hetzelfde probleem bij CM hospitaalplan. Indertijd aangegaan, want 1 persoonskamer geen franchise en 100% terugbetaald. Dan denk je dat je goed zit. Niet dus, want idd alle artsen mogen da erelonen aanrekenen van 200 of 300 % en dat is dan 100% of 200% voor je eigen rekening. Tot daar aan toe als je een gewone bevalling hebt, maar als er compensaties zijn, kan dat fameus oplopen. Hier dus helaas naar een 2 persoonskamer. Want toen ik dit wist, was ik helaas al zwanger en kan je niet meer aan bepaalde condities veranderen 😔

vorig jaar

Ik volg! Ik heb ook de uitgebreide formule bij de VO (AXA) voor dezelfde reden. Zij vermelde mij idd hetzelde, wat heel vreemd is. Ik vroeg het toen na bij mijn mutualiteit en hun antwoord was: "U bent bij ons aangesloten volgens de uitbetalingen die gelden volgens het riziv. Dit is bij elke mutualiteit hetzelfde. Er bestaat geen uitgebreide of andere formule."

vorig jaar

Reactie op r0466552

Ik volg! Ik heb ook de uitgebreide formule bij de VO (AXA) voor dezelfde re ...
Ja daarom, ik vind het via hen zo onduidelijk! Toen we Ethias hadden bij de VO was het beter 😅 ik heb hen nu via mail letterlijk gevraagd waarin dan het verschil zit in de gewone en uitgebreide dekking. Want kamersupplementen dekken ze ook al niet, dus waarom dan die uitgebreide dekking aangaan 😅

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Ja daarom, ik vind het via hen zo onduidelijk! Toen we Ethias hadden bij de ...
Ja exact! Ben benieuwd naar het antwoord, hou me op de hoogte 🥹

vorig jaar

Hey Allen, ik ben ook op ontdekking gegaan en ben privatief verzekerd via het ISO2000 plan van DKV (privatief aangezien ik het onderwijs werk en je hier geen hospitaalplan kan afsluiten) Ik heb een heel duidelijke mail gehad van het ziekenhuis waar ik in beval (met een vraag over de bedragen en erelonen) en in combinatie met de vraag die ik aan DKV stelde, denk ik iets wijzer te zijn geworden. DKV dekt ik mijn geval alles wat eigen is aan een eenpersoonskamer maar niet aan de luxe eenpersoonskamer. Het ziekenhuis wist me dan te vertellen dat het percentage ereloon van de dokter eigenlijk gelimiteerd is tot 150% tenzij ze je een document laten tekenen van 200% - wat de mijne dus ook deed. Dit ereloon is niet aanwezig in een tweepersoonskamer maar wel in de eenpersoonskamer of de luxe eenpersoonskamer. Dus de erelonen blijven voor die soorten kamers gelijk. Dokters mogen dit ereloon niet factureren in de 2perskamer. Qua bedragen: een tweepersoonkamer kwam voor 3 overnachtingen met de kamer supplementen uit op 318 euro, de eenpersoonskamer op ongeveer 2400 euro, de luxe eenpersoonskamer op 2700 euro , beiden gerekend met 200% ereloon. DKV zou dan de extra’s eigen aan de luxe eenpersoonskamer (nl het verschil van 300 euro) niet dekken, deze waren zelf te betalen, maar de rest zou in principe gedekt zijn. De tweepersoonskamer worden idd vaak genomen door de mensen die geen hospitalisatie verzekering hebben (maar bv wel een mutualiteit)

vorig jaar

Reactie op Nathaliedr

Hey Allen, ik ben ook op ontdekking gegaan en ben privatief verzekerd via h ...
Hey, ik heb ook iso2000. Bij vorige bevalling hebben ze alles gedekt behalve deel franchise. Is bij mij 500 euro. Alsook eten en overnachting van de papa...

vorig jaar

Reactie op MD1985

Hey, ik heb ook iso2000. Bij vorige bevalling hebben ze alles gedekt behalv ...
Dat moet ik mss idd ook opnieuw eens vragen dan - hoeveel de franchise bedraagt want dat zal er dan terug bijkomen. Nadeel: via zo’n contactformulier duurt antwoord van DKV wel echt heel lang…

vorig jaar

Ik volg... ook speciaal de uitgebreide formule genomen van AXA bij de VO. Het is me ook niet duidelijk of die uitgebreide formule nu echt een meerwaarde is...

vorig jaar

Reactie op Lynkje

Ik volg... ook speciaal de uitgebreide formule genomen van AXA bij de VO. H ...
Ik heb hen gemaild met alle info die ik ondertussen verzameld heb en heb gevraagd wat dan eigenlijk de meerwaarde is van die premie te betalen. Of ze me kunnen uitleggen wat dan het verschil tussen de basis en uitgebreide is 😅 ik houd je op de hoogte!

vorig jaar

Reactie op Lynkje

Ik volg... ook speciaal de uitgebreide formule genomen van AXA bij de VO. H ...
Ik heb gebeld met AXA. Ze komen dus wel tussen in erelonen en supplementen want de mutualiteit doet dat ook. Mijn gynae is niet geconventioneerd en als ik op controle ga, betaal ik volledige pot waarvan mutualiteit dan ongeveer de helft terugbetaald (omdat ze dus gedeconventioneerd is). Het overige, wat ik zogezegd zelf nog betaal, kan ik dan bij AXA indienen en betalen zij omdat de mutualiteit dus is tussengekomen. De mevrouw van AXA verzekerde me dat bij een gewone bevalling de franchise €160 is en er niet gek veel meer bij komt (1persoonskamer en premie betaald). Ze raadde wel aan om de baby meteen ook toe te voegen aan de verzekering na geboorte want op de naam van de baby komen ook facturen (kinderarts enz in ziekenhuis). Want stel dat er iets mis is en je kindje moet blijven terwijl jij al naar huis mag, betalen ze ook een stuk de rooming--in als het ziekenhuis dat stukje op naam van de baby factureert. Als ze dat op jouw naam factureren wordt geen rooming-in gedekt. Ik heb vooral onthouden: uitgebreide dekking en premie betaald -> zo goed als alles terugbetaald 😊

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Ik heb gebeld met AXA. Ze komen dus wel tussen in erelonen en supplementen ...
Wat een fijn nieuws! Heel hard bedankt om dit te delen! 😍

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Mijn gynaecoloog is ook niet geconventioneerd en ik heb tot nu toe dat deel altijd zelf betaald, zonder iets bij AXA in te dienen. Die papieren voor de mutualiteit heb ik telkens gewoon afgegeven. Ga je zelf al je betaalbewijsjes nog indienen? Super hard bedankt om de informatie te delen! Ik had de verzekeringspolis al verschillende keren gelezen maar ik werd er niet wijzer van... Wat een geruststelling!

vorig jaar

Reactie op Lynkje

Mijn gynaecoloog is ook niet geconventioneerd en ik heb tot nu toe dat deel ...
Ik ben inderdaad alles wat ik heb aan het bijhouden. Online via mijn mutualiteit kan ik al die terugbetalingsbewijzen downloaden, die samen met de betalingsbewijzen van mijn bank ga ik inderdaad allemaal indienen. Zelfs vroedvrouw, gewone huisarts, gynaecoloog, kine, facturen van labo van het bloed, ... alles ga ik indienen. Moeten zij maar uitvogelen wat wel/niet en wat binnen die pré periode van 90dagen valt 😅

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Weet iemand hoe het zit met de basisdekking? Want ik heb net hetzelfde probleem. Ik heb zelfs een schatting doorgestuurd van het ziekenhuis zelf en daarop kreeg ik het antwoord dat ze het zelf niet wisten omdat het niet specifiek genoeg was. Wa voor oplichters zijn me da. Allez, er zijn wel genoeg mensen die van de VO bevallen en die in de verschillende formules zitten. Ze weten het goed genoeg wat er gedekt is en wat niet ma ze willen gwn dat ge voor de 2 persoonskamer gaat. Ik was trouwens net te laat om over te schakelen naar de uitgebreide dekking :(

vorig jaar

Reactie op drn8

Weet iemand hoe het zit met de basisdekking? Want ik heb net hetzelfde prob ...
Een collega van mij ging er vanuit dat de gewone basisdekking van de VO wel voldoende zou zijn, want we werken voor de VO. Niet dus, zij heeft een dikke factuur van rond de 4000€ gehad, wel voor een eenpersoonskamer omdat ze dacht dat dat er automatisch bij in zat...

vorig jaar

Reactie op PaulienP97

Ik ben inderdaad alles wat ik heb aan het bijhouden. Online via mijn mutual ...
Nog eens dikke merci voor je gouden tip! Ik heb ondertussen gebeld naar AXA en zij lieten me voor een bepaalde periode alles doorsturen van facturen ih kader van ons fertiliteitstraject. Ik heb een kleine 445 euro teruggekregen ondertussen. Ik zou er anders niet eens aan gedacht hebben!