5 Reacties
2 dagen geleden
Ik heb chronisch wijdverspreide pijn maar vooral de onderrug is mijn zwak punt. Er zijn paar afwijkingen qua wervels (extra wervel enz). Ik heb sinds kort bijna dagelijks pijn. Warmte verlicht het een beetje maar ga volgende week voorschrift voor de kine vragen. Normaal starten ze ten vroegste op 27 weken maar ik wil de pijn onder controle houden.
Van die epidurale heb ik nog niks gehoord.
2 dagen geleden
Ik ben zelf kinesitherapeute. Van epidurale heb ik nog niet gehoord dat ze dit afraden maar ben er zelf geen voorstander van. Noch qua bevalling, noch qua pijnbestrijding.
Ik zou zwangerschapsyoga/pilates aanraden om zo de rug los te maken en te stabiliseren. Wel meegeven in de les van scoliose of andere pathologie.
Prenatale kine wordt inderdaad pas later gestart maar heeft niks te maken met rugklachten tijdens zwangerschap. Je kan perfect een gewoon voorschrift vragen op rugklachten dan heb je nog je pre-en postnatale voor wat het dient.
één dag geleden
Elektrische lattenbodem besteld waarbij rug en heup nog aanpasbaar. Helaas nog niet uitgetest: geschikt bedframe komt pas eind december. Wnr een lattenbodem met motor opgelet past dit niet op uittrekbaar ikea bedframe of een grote boxspring😅
19 uur geleden
Hier ook scoliose en reeds enkele weken veel last van m’n rug en billen. Mijn gynaecoloog zei dat een epidurale geen probleem is moest ik dit willen. Ik heb m’n eerste bevalling zonder gedaan omdat ik alles wou ervaren. Het doet pijn maar ik ga het bij deze bevalling ook opnieuw zonder proberen dus het is echt doenbaar. Dit is natuurlijk een heel persoonlijke keuze en moet je vooral zelf zien zitten! Laat je door niemand zeggen wat je wel of niet moet doen als het op jouw bevalling aankomt (buiten medisch noodzakelijk advies). Ik heb vooraf wel eens een afspraak gehad met de anesthesist, die heeft m’n rug eens bekeken om te kijken of een epidurale indien nodig zou kunnen. De anesthesist zag er geen probleem in… mss ook eens contact opnemen als je zekerheid wil?