8 Reacties

23 dagen geleden

Effecten van roken en alcohol kunnen niet altijd gezien worden bij kinderen bij de geboorte, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn. Als je eender welk verslavend middel gebruikt wil dat zeggen dat je kind bij de geboorte moet afkicken. Als jij het al moeilijk vindt, hoe moeilijk moet dat dan wel niet zijn voor een pasgeboren baby die niet snapt wat er gebeurt?

23 dagen geleden

Alles is een risico. Zo simpel is het. Het is aan jou om te beslissen hoeveel risico je wilt nemen. Ik ben zelf een roker geweest maar bij zwangerschappen steeds gestopt. Mijn zoontje ben ik compleet onverwachts kwijtgeraakt bij de bevalling. En dan had ik eigenlijk alles tot in de puntjes juist gedaan, ik had geen enkel risico genomen. Zelfs als je dat doet kan er nog steeds wat misgaan dus. Dus ja... Het klopt dat er kinderen zijn die perfect gezond ter wereld komen als je doorrookt. Maar je vergroot het risico dat het dus wel fout gaat. Een risico dat er is, ook al die je alles juist. Het is volledig aan jou om te beslissen hoeveel groter je het risico wilt maken. Dit is niet bedoeld om je schuldig te laten voelen. Dit is gewoon hoe het is. Ik snap, als roker geweest zijnde dat stoppen niet altijd simpel is. Maar mss kan je hulp zoeken? Succes!

23 dagen geleden

Ik ben zelf gestopt met roken en dacht echt dat dit niet ging lukken.. ik rook al 6 jaar non stop ben ook maar 22 en het is me dus wel gelukt, heel soms heb ik nog zin in een sigaretje maar dan eet ik iets lekkers in de plaats en ik denk ook aan de baby, mijn misselijkheid heeft me hier ook hard mee geholpen, ook al denk je dat het niet gaat lukken zou ik het toch proberen en blijven proberen! Denk aan je kindje 💗

23 dagen geleden

Btw stoppen met roken heeft ook zeker een groot voordeel, het is mega duur nu voor een pakje sigaretten en dan in de week ipv sigaretten te halen, neem ik eens iets leuks mee voor mij of de baby om mezelf lekker te belonen! Kan Ook helpen x

23 dagen geleden

Ik was ook een roker voor de zwangerschap en vanaf ik een positieve test had heb ik nog 1 sigaret gerookt en ben ik daarna meteen gestopt. Af en toe denk ik er nog wel aan om een sigaret te roken maar die gedachte gaat hier meteen uit mijn hoofd als ik aan de baby denk. Ik denk dan steeds ‘ik wil niet dat mijn baby in mijn buikje meerookt’. Toen ik deze week een pakje voor mijn partner meebracht ben ik ook geschrokken hoeveel duurder sigaretten zijn geworden in de 3 maand tijd. Wat is me dat 😅

23 dagen geleden

Ik ken iemand met asthma en longproblemen omdat de mama rookte tijdens de zwangerschap. Doe er toch maar alles aan op het te voorkomen zou ik zeggen :-)

22 dagen geleden

Ik rook en drink niet ook niet buiten de zwangerschap en ik heb een kindje met syndroom in de buik dus je weet het nooit hoe gezond of ongezond je ook doet

22 dagen geleden

Ik was een verstokte roker al meer dan 15jaar voor ik zwanger werd. Ik ben op 7weken zwangerschap gestopt (ik wist dat ik zwanger was vanaf 4weken). Ik ben de eerste weken geminderd om dan volledig te stoppen. Ondertussen ben ik bijna 18weken zwanger. Ik ken iemand met hartproblemen omdat zijn mama rookte tijdens de zwangerschap. Ik zou het mezelf nooit vergeven moest mijn kindje iets mankeren omdat ik rookte tijdens de zwangerschap. Zoals iemand hierboven ook al beschreef: je kindje moet afkicken na de geboorte als je blijft roken, hoe erg moet dat niet zijn? Kinderen van rokers (ook na de geboorte) zijn veel gevoeliger voor astma en luchtwegproblemen. Ik hoop dat ik het na de zwangerschap ook kan volhouden om te stoppen! Ik zie het als bewust mijn kind vergiftigen als ik zou blijven roken. Ik vind dat je op dit onderwerp niet streng genoeg kan zijn voor jezelf, niet stoppen is geen optie. Mijn vriend rookt trouwens nog wel, hij moet van mij ook gestopt zijn tegen dat het kindje geboren wordt! Informeer je zelf goed en zoek eventueel hulp om te stoppen met roken! Alles voor dat klein levend wezen in je buik. Veel succes!