6 Reacties

één maand geleden

Hey! Van 50 zeker niet te veel voorzien, doen ze max. twee weken aan, soms zelfs niet en direct 56. Ik vond het wel handig om toch iets van 50 te hebben omdat het anders zo net iets te groot is en pasgeboren baby'tjes aankleden vind ik moeilijker dan als ze al een paar maanden zijn, en als 56 dan zo wat te groot is, is dat ook niet mooi. Zelfde met pampers maat 1: niet te veel inslaan ;)

één maand geleden

Op verschillende sites, zoals ook 24baby, vind je geboortechecklists. Hier staat op hoeveel je van alles ongeveer nodig hebt, kleding, maar ook pampers, meubels,... Ik heb er een paar vergeleken en zo gekozen hoeveel van alles ik al wil inslaan :)

één maand geleden

Bij ons eerste kindje (geboorte 3,1 kg en 48 CM maar gezakt tot 2,8kg) hebben we toch ruim 1 maand met pamper maat 1 gedaan of langer. (Kan in feite tot 5 kg dacht ik) Qua kleren ook zeker meer dan een maand in maatje 50. Bij geboorte waren sommige kleertjes in maat 50 zelf nog te ruim! Bevallen met keizersnede op 39weken en 3 dagen. Laatste geschatte geboortegewicht een week ervoor via echo was 3,4 kg. Blij dat ik toch heel wat kleertjes had in maat 50 aangezien ze toch vaak wisselde. (Overgeven/ lekkende luier)

één maand geleden

De verdere maatjes zou ik niet te veel voorzien. Hangt erg af van het weer ook. Bepaalde maten hadden we enkel rompertjes nodig met spaghetti bandjes omdat het te heet was.

één maand geleden

Ik zou niet te veel maat 50/56 kopen. Ze groeien HEEEL snel😩 bij mijn zoontje had hij sommige kleertjes maar een keer aan na een of twee weekjes waren die al te klein🙈 het hangt er ook natuurlijk af hoe groot uw kind is mijn zoontje was 51cm en 3,440kg geboren dus de maat 50 pastte bij hem totaal nie😅

25 dagen geleden

Wel een belangrijke sidenote hier: maatjes verschillen heel erg per merk. c&A vind ik klein uitvallen, dus daarvan koop ik geen 50. JBC is dan weer groot… mayoral ook eerder klein. Zeker in de pyjama’s met voetjes is het verschil heel duidelijk, kan echt 10 cm schelen