7 Reacties
4 dagen geleden
Wij doen wel een babyborrel.. ik wil heel graag dat mijn beste vrienden en hele dichte familie natuurlijk al eerder komt. Maar tantes, neven en nichten die we anders ook niet veel zien, zien we liever enkel op de babyborrel verschijnen om het die 1e weken toch wat rustig te houden. Heb me voorgenomen om van mijn hart een steen te maken als mensen toch graag willen langskomen maar als ik het niet zie zitten, dit eerlijk te zeggen. Maar zal nog blijken als het zover is haha
En wij vinden 2e voordeel van babyborrel gewoon een gezellige bijeenkomst met familie, vrienden en collega´s..altijd leuk! Qua prijs maak je het zo gek als je zelf wilt natuurlijk.
3 dagen geleden
Wij hebben besloten voor een babyborrel te doen.
Wij zitten al rond de 150 personen inclusief kinderen voor de babyborrel.
Zoals hierboven aangegeven, onze vriende en familie dat we vaak zien zijn welkom maar ik zag het niet zitten daarboven nog zoveel volk thuis over de vloer te krijgen. Altijd zien dat iets in huis is, entertainen enz😅
Mijn vriend volgde mij hier ook in, onze zaal ligt al vast. We hebben rond 7 weken na de bevalling onze babyborrel.
2 dagen geleden
Ik wil geen bezoek, zeker de 1ste maand niet. (Als ik dit wil kan ik me altijd bedenken). Maar is makkelijker om eerst neen te zeggen en dan ja dan andersom. En om die neen makkelijker hard te kunnen maken en de mensen niet zonder iets te laten, kan ik dan zeggen "we ontvangen geen bezoek thuis de eerste maanden, maar xx-xx-2025 doen we wel een babyborrel waar iedereen welkom is". Dit wil ik zo omdat we in maart pas verhuizen in ons huis, april bevallen en 1ste kindje. Wil zelf eerst even aarden in die volledig nieuwe situatie en omgeving. Mijn ouders en allerbeste vriendin enzo, die zijn natuurlijk wel al eerder thuis welkom. Omdat ik bij die mensen als ik bv. Moe ben of me slecht voel, dit ook gewoon durf te zeggen. Of bij hun durf ik mijn borsten gewoon uit te halen en in hun bijzijn borstvoeding te geven. Bij hun voel ik me gewoon veilig.
2 dagen geleden
Hey, bij ons eerste kindje hebben wij een babyborrel gedaan maar dit was toch wat druk en stressy om te organiseren terwijl je zelf nog niet zoveel nachtrust hebt. De dag zelf ook weinig aan gehad. Dus nu beslissen wij voor ons 2e kindje dat we geen babyborrel zullen doen. We zien wel hoeveel volk er naar ons huis willen komen maar kunnen dan nog altijd afzeggen of verplaatsen als het niet past of we te moe zijn ofzo…!
2 dagen geleden
Bij ons 1e kindje zagen wij een babyborrel financieel niet zitten. Er waren familieleden die ons bijna voor zot verklaarden, want ja al dat volk dat dan moest langskomen…! Nou, ik kan je meteen geruststellen, het was geen stormloop, want bij iemand thuis langsgaan op babybezoek is toch een grotere drempel dan naar een babyborrel gaan. Mijn ervaring met babyborrels van andere ouders is dat je op één dag veel geld kwijt bent terwijl je die dag vooral geleefd wordt. Maar dan spreek ik over de gemiddelde babyborrel. En wat ik ook merk is dat velen het gevoel hebben dat ze een babyborrel moeten organiseren en dat het bijna met status gaat vast hangen (zie eens wat wij kunnen uitgeven…). Dus ik zou zeggen, niet aan ons besteed. Maar opnieuw, alles hangt samen met hoe je een babyborrel organiseert.
2 dagen geleden
Reactie op nathalie00
Bij ons 1e kindje zagen wij een babyborrel financieel niet zitten. Er waren ...
Ik heb hier net hetzelfde gevoel over… ik moet in april voor de eerste keer bevallen en er is een heel deel vd familie die we eigenlijk niet echt horen.. maar owee als we ze niet zouden uitnodigen 🙄 ik zie het eigenlijk ook niet zitten om te organiseren en te financieren. Er zijn andere manieren denk ik om je kind te vieren en ik heb daar ook geen massa volk voor nodig 🙈