14 Reacties

6 maanden geleden

een kersenpitje? of een white noise radiotje, geef je bv of fv? misschien bij fv beetje opwarmen . hopelijk lukt het❤️

6 maanden geleden

Kan het het eerste sprongetje zijn? Hier zitten we er alvast in. Is wel niet zo erg als bij jou.. Krampjes? Reflux? Nog honger?

6 maanden geleden

Ligt hij ingebakerd? Hem misschien eens los laten slapen?

6 maanden geleden

Wel herkenbaar 😓 ik heb gemerkt bij ons zoontje dat 's avonds hij vaak wilt drinken en als ik hier aan toegeef hij beter slaapt 's nachts dan de voedingen uit te stellen met een tutje. Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar dat kan wel helpen om hem even te laten frequent te laten drinken. Hem geruststellen of hem even terug pakken als hij huilt helpt na een tijd wel maar je moet echt engelengeduld hebben soms... Dus ja het is zwaar maar dit betert wel heb ik al ondervonden. Ik weet niet hoe oud je kleintje nu is?

6 maanden geleden

Reactie op mamavpk1996

Wel herkenbaar 😓 ik heb gemerkt bij ons zoontje dat 's avonds hij vaak wil ...
Hij is 3 weken. Ik geef borstvoeding, eerst op vraag. Maar dit was dag en nacht elk uur. De vroedvrouw zegt dat hij troost zoekt omdat hij krampen heeft, maar door het vele drinken werd dit erger. Hij was ook 500g bij op een week. Dus nu laat ik minimaal 2,5 u tussen. Maar hij blijft huilen, slaapt vaak niet tussen voedingen. Wij zijn zo radeloos.

6 maanden geleden

Reactie op lauralieke

Ligt hij ingebakerd? Hem misschien eens los laten slapen?
We wisselen af.. ingebakerd lijkt hem het meeste tot rust te brengen. Soms ook niet…

6 maanden geleden

Reactie op JJC

Kan het het eerste sprongetje zijn? Hier zitten we er alvast in. Is wel nie ...
Krampen zegt de vroedvrouw… hij is 3 weken. Maar ik vind het toch echt wel abnormaal veel huilen 😞 hij heeft deze voormiddag nog niks geslapen. We proberen op alle mogelijke manieren te troosten. Gaan wandelen, tutje, wiegen, bij ons, huid op huid… niks helpt

6 maanden geleden

Reactie op smeely

een kersenpitje? of een white noise radiotje, geef je bv of fv? misschien ...
Dankjewel. Doen we allemaal.. 😞 ik geef bv

6 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Krampen zegt de vroedvrouw… hij is 3 weken. Maar ik vind het toch echt wel ...
Als je twijfelt of er iets anders aan de hand zou zijn zou ik voor een check up naar de kinderarts gaan! Altijd je moedergevoel volgen 😘 veel succes 🍀

6 maanden geleden

Wat vervelend zeg, ook voor je kleintje. Probeer eens naar een osteopaat te gaan, misschien kan deze iets ontdekken van bijvoorbeeld tijdens de bevalling of zwangerschap wat hij (onbewust) heeft meegemaakt. Of misschien is hij gevoelig aan iets bv lactose (als jij lactose drinkt en bv geeft dan heeft hij hier ook last van moest hij hier gevoelig voor zijn). Als jullie radeloos zijn zou ik dit zeker proberen. Veel succes en hopelijk snel beterschap

6 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Krampen zegt de vroedvrouw… hij is 3 weken. Maar ik vind het toch echt wel ...
Ja 3 weken is echt typische krampen periode. Ik ben ook vroedvrouw en werk dagelijks met kinderartsen en allergieën zijn enorm zeldzaam op deze leeftijd dus zou daar niet meteen aan denken. Ik heb het ook met ons zoontje gehad. Echt even een paar dagen "ontroostbaar" dat we ook alles geprobeerd hebben maar uiteindelijk betert het wel. Eventueel andere oorzaken kunnen ook wel meespelen zoals veel lucht happen tijdens het eten of als je borstvoeding geeft kan overproductie ook nog meespelen. De darmpjes zijn gewoon nog niet rijp om al veel voeding te verwerken en kan tot 3-4maand duren vooraleer ze dat door zijn. Maar het gaat met ups en downs. Twijfel je echt dan kan je altijd na de dokter maar weet dat het wel normaal is rond 3 weken (is ook een clusterperiode dus frequent kleine beetjes willen drinken = normaal!)

6 maanden geleden

- Allergieën gaan meestal echt ook gepaard met groene slijmerige stoelgang en/of bloed in de stoelgang dus moest dat aanwezig zijn kan je best een kinderarts raadplegen. - Groene slijmerige of waterige stoelgang kan ook een teken van overvoeden zijn dus wees niet direct ongerust, dit zal je vaak ook aan heel veel plaspampers merken. Maar hier kunnen ze ook last van hebben - Echte reflux ga je eerder merken dat ze vaak onrustig worden als je hem neerlegt en dat hij zich vaak heel erg overstrekt als een banaan. Als het echte zure reflux is en hij teruggeeft (want alle baby's geven terug = normaal) dan zal het ook zuurder ruiken en gaat hij altijd huilen na het teruggeven. Conclusie: geduld is jammer genoeg het enige wat je eindeloos nodig hebt maar het is zeker niet gemakkelijk! Weet gewoon dat je het super doet en je niet meer kan doen als je best! het is normaal dat je bezorgd bent en moe. Het is zeker niet niets zo een kleintje in huis! Doe ook zeker beroep op je omgeving om de last wat te delen zodat jij en je partner af en toe kunnen rusten of even je handen vrij hebt. You got this!

6 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Hij is 3 weken. Ik geef borstvoeding, eerst op vraag. Maar dit was dag en n ...
Ik weet niet of jouw vroedvrouw lactatiekundige is? Waarschijnlijk zit hij wel in een groeispurtje wat het frequent drinken dus helemaal verklaart! Eigenlijk is het best om hier gewoon aan toe te geven zodat hij frequenter kleine hoeveelheden binnen krijgt ipv telkens grotere hoeveelheden na die 2,5 uur. De krampen horen er jammer genoeg wat bij maar ik begrijp dat het hartverscheurend kan zijn om je kindje zo overstuur te zien 😓 (geloof me, ik heb hetzelf ook meegemaakt! Het breekt je moederhart!). Uiteraard is niet elk kindje hetzelfde maar ik merkte als ik mijn zoontje zo de hele dag een elke uur tot 2u en 's avonds zelfs een een aantal keer aan een stuk elk kwartier tot 30' eten gaf zoals hij dat vroeg, dat hij daarna wel een blokje doorsliep. Vooral 's avonds is het clusteren vaak het ergst en de krampen ook maar daarna hebben ze genoeg melk "gehamsterd" doorheen de dag om even te kunnen slapen. Dit duurt meestal 2-3 dagen. Laat hem ook zeker ook eens tussendoor boeren en hou hem even recht nadien (dit kan de krampen wat minder erg maken maar geduld blijft toch de sleutel). Het is om je melkproductie te verhogen dat hij zo vaak wil. Ik geef maar tips die bij mij geholpen hebben maar ook zeker door mijn lactatiekundige zijn meegegeven. Maar twijfel je of weet je het niet meer zou ik toch niet twijfelen om raad te vragen aan je vroedvrouw. Ik hoop dat je hier iets aan hebt 🤞 en hou de moed er in en ventileer op tijd eens bij mensen die zelf net een kleintje hebben. Het zal je verbazen hoeveel mensen dit door hebben gemaakt, je bent zeker niet alleen!

6 maanden geleden

Klinkt heel heftig voor jullie als ouders! Ons zoontje heeft ook een paar dagen op zijn 3 weken heel veel geweend en moeilijk geslapen .. Wij hebben nu druppeltjes van mama natura coli tegen de krampjes. Het is homeopathisch , weg geven het wel enkel als hij ontroostbaar is, helpt enorm bijna direct zijn de krampjes over en kan hij slapen. Veel succes!