Lieve mama’s, of toekomstige mama’s. Ik ben een poetshulp aan huis van beroep.
Nu begin ik het heel erg zwaar en moeilijk te krijgen op mijn werk. Ik ben dagelijks moe en misselijk van de zwangerschap. Vooral ‘s middags rond 14 a 15 uur krijg ik het heel lastig en ben ik helemaal oververmoeid en verlang ik naar mijn bed. De misselijkheid blijft ook dikwijls een hele dag nazinderen waardoor ik met een misselijk gevoel de hele dag moet gaan poetsen. Poetsen is een redelijk zware job. Maar ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan lichamelijk. Mijn verstand wilt nog verder gaan. Omdat ik mijn klanten niet teleur wil stellen. Maar mijn lichaam geeft aan dat het genoeg is. Ik word ook helemaal moedeloos als ik bedenk dat ik nog tot eind januari moet blijven doorgaan met werken met al deze kwalen. Want ik ben nog maar 14 weken ver. Alsook is het financieel nog altijd interessanter om te blijven doorwerken. Maar mijn lichaam geeft aan dat het genoeg is. Ik vind dit zo een moeilijke en lastige situatie. Ik weet dus niet waar ik de grens moet trekken om te weten wanneer het echt genoeg is. En effectief te stoppen met werken. En op ziekenkas te gaan leven aan 60% van het loon. Ik leef als het ware op automatische piloot. Maar hoe lang ga ik dit nog volhouden op deze manier? Hoe lang blijven jullie doorwerken? Hoe gaan jullie daarmee om? Ik weet t allemaal effe niet meer. Ben een beetje ten einde radeloos.
Grtjs