16 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb nog geen plannen gemaakt.
Vooral omdat ik vorig jaar mijn dochtertje verloren ben toen ze 5 maand oud was aan een infectie en sepsis.
Dus weet nog niet zo goed hoe ik alles zal aanpakken.. Ik denk stap per stap en doen wat goed voelt. Allersinds wil ik mezelf en de baby zeker niet opsluiten na alles. Dus zou wel iets willen doen..
Zoiets zal ik geen twee keer meemaken.. hoop ik..
Sorry voor een iets wat donker berichtje. 馃檭
8 maanden geleden
Weekje naar een huisje Zeeland. Maar een dik uurtje rijden voor ons. Met extra kamer zodat onze ouders eens op bezoek kunnen komen.
8 maanden geleden
Reactie op Cecial
Vooral omdat ik vorig jaar mijn dochtertj ...
Wat erg 馃槥 Je kan op korte termijn ook nog wel een huisje ofso boeken, als je er nood aan hebt deze zomer. Wens het beste voor jou en je baby鈥檛je
8 maanden geleden
Reactie op Cecial
Oh wat erg voor jou! Ik vind jou wel echt super sterk! Je hebt gelijk om je tijd te nemen. Last minute zijn er ook altijd keuzen opties genoeg! En trouwens thuis tijd doorbrengen is ook fijn!
8 maanden geleden
Wij gaan een weekendje naar de Ardenne. We huren daar meer keer per jaar een chalet aan de ourthe. Er is een tuintje dat volledig omheind is waar je je kinderen met een gerust hart kan achterlaten. Een badje een apart kamertje. Alles volledig in orde en alles op je eigen tempo. En in de dag kan je mooie wandelingen maken met de buggy en over de marktjes gaan of op het gemak iets gaan drinken.
Misschien gaan we deze keer niet in het weekend maar eens in de week. Liever wat rustiger zodat we op eigen tempo ook nog aan de baby moeten wennen. Klinkt raar. Maar in theorie is altijd alles anders dan in de praktijk. 馃ぉ
8 maanden geleden
Wij gaan eind augustus een midweek naar Centerparcs, ideaal met een baby 鈽猴笍
8 maanden geleden
Reactie op Cecial
Oei wat erg, ik wou vragen hoe heeft ze sepsis gekregen? Ik heb ook vorig jaar sepsis gehad en het was heel erg. Ik was 4 maanden in het ziekenhuis en ze hebben mijn been gered. Nu ben ik zwanger en ben altijd een beetje bang voor haar als ze geboren wordt. Bij mij was het een wonde op mijn huid en is verspreid. Nu is mijn hele been in een grote litteken. Ik vind dit niet erg zo lang dat ze goed is en hopelijk gezond eruitkomt.
8 maanden geleden
Reactie op AminaE
Oei wat erg, ik wou vragen hoe heeft ze sepsis gekregen? Ik heb ook vorig j ...
Een jaar geleden na de hele corona gedoe zagen ze dat er een bacterie de ronde aan het doen was. Namelijk de streptokok pyogenes. Die normaal via wonden in het lichaam gaan, maar dus toen ook door een simpele verkoudheid, griep, keelontsteking,.. in het bloed geraakte. Omdat ze nog zo jong was heeft haar lichaam daar heel snel op gereageerd en kreeg ze een septische shock waarbij haar hartje dus stopte. Alles ging zo enorm snel, we waren al in het ziekenhuis toen 茅茅n van de duidelijkste symptomen van bloedvergiftiging naar boven kwamen en dat waren vlekjes op het lichaam.
Ik ben ook opgenomen met dezelfde bloedvergiftiging, maar was hier op tijd bij en heb geen blijvende schade opgelopen. Zij heeft haar mama eigenlijk gered.
Ik snap jouw angst, want die is er bij mij ook enorm. Ik besef wel dat we enorm veel pech hebben gehad. Mijn dochtertje was niet de eerste die maand.. Er gingen zelf brieven rond naar de huisartsen voor verhoogde waakzaamheid. Ik volg nu wat de nieuwsbrieven van gezondheid en zorg.. en zal waarschijnlijk ook wel voorzichtiger zijn wanneer ze geboren is. Ik ben wel heel nuchter en weet dat mijn kind ooit wel weer eens verkouden zal worden.. gelukkig zal ik daar goed in begeleid worden..
Ik hoop dat het ok is dat ik dit schrijf. Ik wil niemand ongerust maken of angst geven..
8 maanden geleden
Reactie op AminaE
Nee het is oke ik heb het zelf gevraagd lieverd hou je goed. Ik heb soms oo ...
21 april. Wat ook de dag is dat mijn dochtertje overleden is.
Kon het zelf ook amper geloven.. was voor mij echt wel een teken dat ik de juiste beslissing gemaakt heb om terug voor een kind te gaan. Ik hoop wel dat het niet op die dag is..
de kans is wel heel klein want vorige keer ben ik vroeger bevallen.
Hier kan je dus kiezen voor je in te schrijven voor allerei zaken of enkel infectieziekten:
https://zorg-en-gezondheid.be/over-ons/schrijf-u-in-op-de-nieuwsbrieven-van-het-departement-zorg
8 maanden geleden
Reactie op Cecial
21 april. Wat ook de dag is dat mijn dochtertje overleden is.
Kon het zelf ...
Bedankt lieverd, ik wens je veel succes. Bij mij is het 18 april, maar keizersnede is ingepland voor 11/04. Ik heb altijd in mijn hoofd iets dat ik niet gelukkig kan zijn een soort zorg, dat is van vorig jaar wat er alleemaal gebeurd met mij was. Ik hoop dat het goed komt voor ons alle 2. Ik duim voor ons 馃┓
8 maanden geleden
27 april uitgerekend. De eerste trip naar Italie (vanwaar mijn vriend afkomstig is en dus al zijn familie woont) is gepland voor 27 mei. We gaan met de auto (920km)