4 Reacties
één maand geleden
Onze jongen 6maand sinds 4 oktober zit nu heel goed zelfstandig sinds week of 2. Zou me dus niet te veel zorgen maken. Zit hij mooi tegen kussen aan of in een bumbo seat of bvb in eetstoel? Dan oefent hij ook al mooi de spieren. Toen ik begin oktober even de gb in ging zette ik hem ook al in de kar maar hield ik hem vast we oefenden ook door hem te zetten op de speelmat en bij de heupen ondersteuning te bieden. Zo oefen je de spieren ook. Elk kind volgt eigen traject
één maand geleden
Mijn zoontje is net hetzelfde. Hij rolde op 3 maanden al van buik naar rug en een paar weken later ook omgekeerd. Nu trekt hij constant zijn benen onder zich alsof hij elk moment kan beginnen kruipen maar zitten is niet echt zijn ding.
Ik ga dikwijls met hem op de speelmat zitten met mijn benen langs hem zodat ik hem tegenhoudt als hij omvalt en zo probeer ik het zitten met hem te oefenen maar langer dan een paar seconden lukt hier ook nog niet.
Ik ga er dus vanuit dat mijn zoontje eerst gaat leren kruipen en dan pas gaat zitten.
één maand geleden
Ons zoontje is bijna 7 maanden en kan ook nog niet zelfstandig zitten, wel veel aan het rollen van rug naar buik (moeilijk terug), helikopteren en maakt aanstalten om te kruipen. Soms voel ik ook wat twijfel maar dan herinner ik mezelf er aan dat elk kind er wel komt op zijn eigen tempo. Zolang er vooruitgang is en niet stilvalt, is’t goed! 😊