13 Reacties

7 maanden geleden

Hier borstvoeding 👐 En mijn schoonzus bevallen in maart geeft ook borstvoeding 😉

7 maanden geleden

Ik ga ook voor borstvoeding. Het is zeker in het begin wat moeilijker, maar dan is het gewoon genieten. Het heeft ook zoveel voordelen..

7 maanden geleden

Ik kies voor borstvoeding en wil dit zeker proberen. Lukt het uiteindelijk niet of blijkt het niet haalbaar dit lang vol te houden, dan is dat zo en redeneer ik 'alles wat wel gelukt is en ze wel heeft gekregen heeft we wel gehad en voordeel van'. Hier 2 schoonzussen en totaal 4 kindjes. Allemaal borstvoeding dus hier in de familie zou Flessenvoeding eerder 'vreemd' zijn. Al hebben ze wel al uitdrukkelijk benadrukt dat we moeten doen waar wij ons goed bij voelen en wat voor ons werkt. Dus niet dat ze met de vinger gaan wijzen. Bij de oudste kindjes gaven zij borstvoeding tot rond 3 jaar (wel niet meer zo veel). Heb mooie verhalen van hen, maar ook de problemen, lastige weken. Een ervan had overproductie en kon doneren en zo andere mama's gelukkig maken. Ik wil het vooral doen omdat het het meest natuurlijk is, daarvoor zijn de borsten er. Daarnaast is het gemakkelijk want altijd bij de hand en ook veel goedkoper. Of het vlot zal gaan weet ik niet, maar ik zou het me wel verwijten mocht ik het niet geprobeerd hebben.

7 maanden geleden

Hier ook borstvoeding🙏💛

7 maanden geleden

Ik wil ook heel graag borstvoeding geven en hoop heel hard dat het ook gaat lukken. Het zal moeilijk zijn in het begin. Actief hulp vragen voor de juiste aanleg bij de vroedvrouwen of de kraamzorg. Maar het lijkt me zo iets moois dat ik mijn kindje kan bieden!

7 maanden geleden

Hier ook pro BV. Het is het meest natuurlijke wat je je kindje kan geven. Antistoffen voor een beter immuunsysteem die ze nizt in flesvoeding kunnen geven. Bij 1 vriendin ging het niet en zij vindt het nog steeds jammer. Bij andere vriendinnen en schoonzussen (9 kindjes in totaal) en iedereen heeft mooie herinneringen en ervaringen eraan. Maar ook iedereen heeft het wel eens midden in de nacht vervloekt omdat je partner dat niet kan doen en de meeste hebben in begin moeite en tranen gehad voor het goed ging. Maar ik vind het een oh zo mooie connectie tussen moeder en kind. Zeker doen waar jij/ jullie je goed bij voelen.

7 maanden geleden

Wegens trage start van borstvoeding hebben wij gekozen voor een gecombineerde versie...aangezien ik nu na een week nog steeds niet genoeg melk kan geven voor alle maaltijden ... en volgens het ziekenhuis en vroedvrouwen is gecomineerd ook zeker geen slechte optie

7 maanden geleden

Reactie op lisaSlaets

Wegens trage start van borstvoeding hebben wij gekozen voor een gecombineer ...
Klinkt als een hele goede oplossing! Alle beetjes zijn binnen :-)

7 maanden geleden

Ik ga het proberen maar wel met het idee als het niet lukt, ik overschakel. Ik heb vooral vooraf geen te grote verwachtingen en heb iets van we zien wel hoe het loopt. Ben zelf groot geworden met flessenvoeding, maar wil m'n kleintje wel de kans geven aan de borst.

7 maanden geleden

Zondag bevallen en geef borstvoeding. Ze had meteen een goede aanhap in het ziekenhuis. Momenteel loopt het heel vlot. Voeding om de 3uur. Tepels doen wel veel pijn, moeten dit nog gewoon worden. Je moet het 2 weken de tijd geven. Heb verschillende middeltjes voor mijn tepels te kalmeren en kloven te genezen. Momenteel wel veel last van stuwing, maar dit zou normaal zijn deze dagen. Dus zeker proberen waard !

7 maanden geleden

Net geen 2 jaar borstvoeding gegeven aan mijn zoontje, gestopt door de zwangerschap van mijn 2e kindje. Aan de 2e zal ik ook zo lang mogelijk borstvoeding geven. 😊

7 maanden geleden

Ik geef borstvoeding. 🤩

7 maanden geleden

Ik ga ook voor bv. Bij de eerste 2 jongens heel vlot verlopen, dus geen reden om het niet te doen bij deze 3de baby. Zou zeggen: gewoon proberen, een kans geven en zelf voelen hoe het gaat alvorens over te stappen