10 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op janackx
Hoeveel drinkt hij overdag?
Ik heb ook volume van de fles moeten opbouwen e ...
Overdag om de drie uur vaak en dan steeds tss de 100-130-140 soms. ‘s nachts laat hij eens 4u tussen maar eenmalig ofzo. Als ik de uren zou rekken, dan krijst die echt het kot bijeen..
5 maanden geleden
Reactie op Givje
Overdag om de drie uur vaak en dan steeds tss de 100-130-140 soms. ‘s nacht ...
Hebben we ook gehad de eerste 2 dagen. Roepen en tieren en niet genoeg volume kunnen drinken.
Maar na 2a3 dagen was haar maagje meer gewoon. KA zei dat de 4uur tussen laten beter is voor haar darmen en maag. Zodat alles leeg is.
Anders heb je het probleem dat je hier aankaart.
Het ziekenhuis heeft alles mee opgebouwd volgens een schema (mijn dochter heeft in het ziekenhuis gelegen door niet drinken)
5 maanden geleden
Reactie op janackx
Hebben we ook gehad de eerste 2 dagen. Roepen en tieren en niet genoeg volu ...
Oh das wel minder.. hopelijk alles oké nu?
ik heb maandag toch een afspraak bij de pediater om eens te horen hoe of wat. Op zich verdraagt hij de melk wel denk ik want niet alle voedingen lopen zo. Tis echt enkel als hij windjes heeft en stoelgang moet maken. Tis wel een gulzige drinker… dus ik probeer ook echt nog kleine speen en pauzeren tijdens de voeding.
5 maanden geleden
Het schema was 120ml met 4uur tussen hierbij mag de nachtvoeding.
Als het kindje altijd 120ml kan drinken mag je 150ml aanbieden. In begin gaat hij niet zoveel kunnen drinken, maar het gaat beteren.
Als hij altijd 150 ml kan drinken, kan je de nacht fles laten vallen. Maar kijk even op je doos van de melk hoeveel ml je mag geven.
Vaste drink tijdstippen moet je respecteren! Is een heel belangrijke. Je mag wel 20min vroeger of eerder geven. Maar tracht de hele fles uit te laten drinken.
Regelmaat en vast schema is heel belangrijk. Wij proberen ook een vast dutjes schema te hebben en wanneer de vitamine en speeltijd.
5 maanden geleden
Reactie op Givje
Oh das wel minder.. hopelijk alles oké nu?
ik heb maandag toch een afspr ...
Perfect dat je ondersteuning krijgt.
Wij gaan naar een hele goede vroedvrouw die ons hierin begeleid.
Bij de kinderarts kregen we niet alle antwoorden. En een ziekenhuisopname was ook niet ideaal.
Voor voedingsproblemen krijg je van de arts altijd nog extra dagen voor terugbetaling van de vroedvrouw. Tot het kindje 1 jaar is..
Wij hebben een 2de vroedvrouw aangesproken, omdat de eerste niet genoeg tijd had voor ons. Ze gaf niet het antwoord dat we wilden.
Via de bekkenbodem kine hebben we een vroedvrouw gevonden die al 42 jaar in het vak zit. Ze tijd voor ons genomen (eerste 2 gesprekken zaten we 1 uur binnen bij haar)