15 Reacties

3 maanden geleden

Hey, soms wel. Ik moet heel actief blijven kolven om de productie wat bij te houden.

3 maanden geleden

Ik volg even. Dochtertje van 4 maand en ik kolf soms slechts 50cc. Ik wil absoluut uitsluitend borstvoeding geven tot haar 6 mnd en moet op 5 maand terug gaan werken. Dus een maand overbruggen met afkolven. Nu al wanhopig een flinke voorraad aan het aanleggen uit schrik niet genoeg te hebben. Ze zit nochtans perfect op haar groeicurve dus het drinken aan de borst is geen probleem. Ik deel jouw bezorgdheid...

3 maanden geleden

Hey! Hier hetzelfde. Heb dochter van 4 maanden en moet over 2 weken terug beginnen met werken. Ik probeer voorraadje op te bouwen. Ik kolf erg weinig. Enige manier voor fatsoenlijke opbrengst = ‘s morgens na slapen 1 borst aanbieden, de andere borst meteen erna kolven. Ik dacht ook dat productie achteruit ging omdat ik andere momenten amper iets kolf. Maar dochter komt nog steeds goed bij en bij K&G zeiden ze dat dit normaal kan zijn!

3 maanden geleden

Hey, Ik las hier onlangs een post over van LLL_vlaanderen op Instagram. Ik kolf normaal niet. Heb een productie dip. Vermoeidheid en stress. Mijn vroedvrouw raadde me enkele dingen aan. Kan iemand van jullie mss ook helpen. -> Goed warmte leggen op voorhand, wat borst compressie geven en haar eventueel per voedingsmoment vaker wisselen van kant. Als je tijd en energie hebt kun je wat nakolven om weer meer productie te krijgen. Bijslapen, voldoende drinken, bv thee, lactil pilletjes en dan zou het terug moeten beteren 🍀

3 maanden geleden

Supermooi dat jullie bv willen blijven geven tot 6mnd! Ikzelf heb een moeilijk traject gehad met bv en kolf nu 2x/dag in de ochtend en avond. Ik vond het zelf moeilijk om af te bouwen en vond het moeilijk om mijn hoeveelheden te zien slinken. Wat me wel geruststelt is dat er onderzoek is dat aantoont dat de hoeveelheid borstvoeding niet zo belangrijk is voor de antistoffen en voedingsmiddelen, maar dat je het wel blijft geven. Daarmee bedoel ik: als je aanvult met kunstvoeding zal je baby nog altijd evenveel antistoffen krijgen dan als je enkel bv geeft. Dit omdat je lichaam de concentratie antistoffen verhoogt waardoor er evenveel in je 50cc zit dan in je 120cc. Je lichaam is iets wonderbaarlijk, dus als de hoeveelheden niet meer lukken, zal je lichaam nog altijd iets heel zinvols aan het doen zijn. wou dit even meegeven, gezien ik dit zelf heel helpend vond om om te gaan met een overstap naar combi met kv. (Indien het voor jullie bv enkel kan zijn, superleuk!) :-)

3 maanden geleden

Ik moest wegens problemen vanaf het begin kolven en helaas bij mij heeft mijn lichaam zichzelf afgebouwd (ookal kolfde ik meer keren dan aantal eetmomenten van de baby) Misschien powerkolven proberen? Dat werkte bij mij soms een dag of 2 maar gezien jij wel kan aanleggen zou ik denken dat het een beter effect zou kunnen hebben?

3 maanden geleden

Reactie op Fleur1995

Supermooi dat jullie bv willen blijven geven tot 6mnd! Ikzelf heb een moeil ...
Ooh dit wist ik idd niet. Zeer goed om te weten ! Bedankt 🤗

3 maanden geleden

Advies van mijn vroedvrouw :supplementen (zoals Boezemvriendjes, Lactil) borstvoedingsthee van Weleda en uiteraard rusten. Wat hielp er echt : weggaan, lachen met vrienden, powerkolven (in de ochtend) https://www.de-wolk.be/index.php/faqs/hoe-werkt-powerkolven en veel eten! Nu kolf ik gemakkelijk 1,2 l per dag, exclusief kolven(mijn kleintje is 4 maanden).

3 maanden geleden

Reactie op Van de veire

Advies van mijn vroedvrouw :supplementen (zoals Boezemvriendjes, Lactil) bo ...
De powerkolf is ook op aanraden van mijn vroedvrouw.

3 maanden geleden

Ik geef momenteel borstvoeding aangevuld met poedermelk om haar tijdens crèche dagen op poedermelk te kunnen zetten want afkolven lukt sinds een maand ook niet meer bij mij. Over 2 weken begin ik terug te werken dus moet ik in de dag afkolven om mijn productie in orde te houden aangezien ze 's morgens en 's avonds na de crèche wel borstvoeding blijft krijgen. Ik heb soms het gevoel dat mijn kolf niet meer genoeg zuigkracht heeft want als men dochtertje nog maar 1 keer zuigt loopt de melk er bijna uit 😅 Welke borstkolf gebruiken jullie of raden jullie aan?

3 maanden geleden

Reactie op Shorty90

Ik geef momenteel borstvoeding aangevuld met poedermelk om haar tijdens crè ...
Ik heb bij de Goed thuiszorgwinkel een Ardo afkolfapparaat ontleend. Da zit je wel vast aan een stopcontact maar het zuigt de melk er wel goed uit!

3 maanden geleden

Reactie op Shorty90

Ik geef momenteel borstvoeding aangevuld met poedermelk om haar tijdens crè ...
Ikzelf heb een Elvie, ik moest destijds direct beginnen kolven aangezien mijn kindje telkens in slaap viel aan de borst. Maar ik raad een lactatiedeskundige aan, deze komen ook aan huis. Zo koop je ineens een kolf die bij je past!

3 maanden geleden

Hallo iedereen, Ik wou jullie toch even mijn ervaring nog meedelen. Ik heb de raad van sommige reacties hier opgevolgd. Ik heb het even losgelaten in mijn hoofd, wat bijgeslapen, meer gaan drinken en ben gestart met powerkolven. Sinds gisterenavond kolf ik terug rond de 120ml terwijl dit maandag nog 60ml was. Hopelijk werkt dit bij jullie ook en lukt het om jullie productie op peil te houden 🤞🤞

3 maanden geleden

Reactie op Van de veire

Advies van mijn vroedvrouw :supplementen (zoals Boezemvriendjes, Lactil) bo ...
Dit advies heeft mij goed gedaan! Bedankt 🤗

2 maanden geleden

Reactie op Mo1003

Dit advies heeft mij goed gedaan! Bedankt 🤗
Met veel plezier!