3 Reacties
één jaar geleden
Ik weet niet of Genk ver weg is voor jou, maar daar in de blabloom heel veel uitleg gekregen. Omdat het toch wel traag droogt gaan wij waarschijnlijk pas later starten en bv enkel in het weekend. Op die manier heb je de hele kleine maatjes ook niet nodig. Er zijn verschillende systemen wat het kiezen natuurlijk nog moeilijker maakt
één jaar geleden
Hoi! Wij hebben een zoontje van 2 jaar. Waren gestart met wegwerp luiers en verschoten heel hard van de hoeveelheid pampers in onze vuilbak. Na 2 maand zijn we begonnen met wasbare luiers. Hebben al heel wat systemen getest. De ene luier droogt heel snel de andere heeft veel tijd nodig. Sommige luiers kunnen ook gewoon even in de droogkast.
We doen wel een combinatie met wegwerp momenteel om praktische redenen. Maar zijn heel tevreden. Om op je andere vraag te reageren: wasbaar stinkt niet. Wegwerp daaraantegen wel heel hard. Soms hebben we bij wasbaar niet door dat er iets in de luier zit. Ik raad je zeker aan van een (online) consult of info moment te volgen zodat je kan zien wat bij jullie past. Wij zijn heel tevreden van de luiers van petit lulu en lulu nature in combinatie met een overbroekje van motherease. Wanneer het snel moet gaan hebben wij ook de all in one luier van motherease (lekt niet!!!) en happy bear pockets.
Als je een goed systeem hebt zijn spuitluiers verleden tijd. Bij wegwerp hebben we soms een kaka luier tot op de rug 🫣. Verder gaan we nu bij zus in april hetzelfde doen. Heb nu wel tweedehands een aantal newborn luiertjes ook gekocht om te testen. Maar je kan prima na een aantal weken starten met one size want de eerste weken zijn zo druk en zo moet je maar 1 maar luiers aankopen.
Veel succes! (En je mag altijd nog vragen stellen hoor)
10 maanden geleden
Zelf verkiezen wij de wegwerp. Ik weet nu al niet waar mijn hoofd staat met al die was. Mijn schoonzus en broer doen de wasbare luiers en zijn er super tevreden van. Zij merken wel op dat het precies dikker is waardoor hun dochter vaak een maat groter heeft van broeken dan van shirts. Hun crèche wou met plezier de wasbare luiers doen, maar blijkbaar staan ze er niet overal voor open.
Ik zou ook aanraden om een consult of winkel te doen en dan kiezen jullie waar jullie het best bij voelen. 😊