2 Reacties

4 maanden geleden

Hey, mijn vroedvrouw raadde ook 's ochtends aan, rond 9u, omdat je productie dan blijkbaar het hoogst is. In het begin zat ik met hetzelfde en had ik ook niet veel opvang. Nu probeer ik er voor te zorgen dat ik de borst van de nachtvoeding kolf om 9u, zodat ze terug goed vol is tegen dan (als L rond 4u was en R rond 7u, dan kolf ik rond 9u L en voed ik R rond 10u). Ik leg maar langs één kant aan telkens, dus ik weet niet hoe het zit als je beide borsten aanbiedt... Ik denk dat mijn lichaam de verhoogde vraag ook eerst wat gewoon moest worden, en mijn 'oogst' is soms heel verschillend (vandaag 140ml, maar gisteren maar 50 bvb, ook afhankelijk van hoeveel baby 's nachts drinkt, een volle borst produceert niet he). Ik masseer ook wel mee tijdens het kolven om er zo veel mogelijk uit te halen. Veel succes alleszins!!

4 maanden geleden

Hoi hoi! Ik moest destijds 4x kolven direct na de borstvoeding, telkens mijn borsten leeg waren. Ze raadde aan om dit in de voormiddag te doen, want in de namiddag zou de productie minder zijn. Persoonlijk niet helemaal juist. Maar ik raad wel de kolving direct na het voeden aan, zo hebben je borsten voldoende tijd om weer te produceren bij de volgende voeding.