8 Reacties

8 maanden geleden

Het er eens over hebben met je gynaecoloog en zien wat deze zegt,je moet ook weten als je thuis word gezet door gynaecoloog dat je u weken ouderschapsrust ook niet verliest Vooral denken aan je gezondheid en gezondheid van de baby

8 maanden geleden

Ik moest op 6 maanden verplicht stoppen met werken. Maar ben paar weken vroeger gestopt omwille van rugklachten. Gynaecoloog heeft me toen ziekenverlof voorgeschreven. Je moet aan je eigen gezondheid denken en dat van je kindje ! Nu is het moment dat je moet rusten ! Kzou ook gewoon stoppen met werken...

8 maanden geleden

Zonder klachten zou ik tot het einde werken. Maar in jou geval zou ik het ook bespreken met gynaecoloog of huisarts. Ze kunnen je idd thuis zetten als ziekte en dan verlies je geen weken zwangerschapsverlof erna.

8 maanden geleden

Ik ben uitgerekend 20april, ik ben nu reeds 3 weken thuis omdat ik er even door zat. Ik haalde het einde van de dag soms niet van de bandenpijn, en ik sliep heel slecht (soms gewoon niet). Ik werk in een tuincentrum, liep dus de hele dag rond, bukken, heffen… Dat was even te veel. Liep ook gewoon hele dagen te huilen 😅 Ik ben thuis tot 22maart, maar denk dat ik hoogstwaarschijnlijk thuis ga zitten tot aan mijn moederschapsrust. Nu is dit een ziektebriefje, dus verlies geen weken erna. Ondertussen voel ik me al beter, maar dat is ook de bedoeling natuurlijk. Nu ben ik thuis nog actief, maar neem veel rust momenten en voel me al veel meer opgeladen.

8 maanden geleden

Ik heb zelf 2 weken verlof genomen voor de moederschapsrust Maar ook nog een weekje eerder moeten stoppen omdat het niet meer ging 😅 op 35 weken kunnen stoppen zonder verlies van moederschapsrust dus

8 maanden geleden

Hier ook, gisteren een kleine break down gehad omdat het zowel fysiek als mentaal even wat veel werd dus kheb vandaag een weekje ziekteverlof gekregen van de huisarts. Ik kon meer krijgen maar wilde eerst even afwachten hoe ik me voel over 7 dagen..

8 maanden geleden

Maandag had ik opeens mijn slijmprop vast en was het hier ook paniek. Ben dan meteen naar de gynaecoloog gegaan en blijkt dat mijn hoeveelheid vruchtwater opnieuw licht gestegen is. Hij heeft mij nu ook thuis gezet tot volgende week alvast. Dan heb ik opnieuw een echo om alles te bekijken.

8 maanden geleden

Ook hier "ziek" thuis sinds 34w zwanger vanwege zwangerschapsvergiftiging. Soms is het gewoon niet anders. Je gezondheid en die van de baby komen op de eerste plaats en je kan moeilijk uitgeput aan een bevalling starten. Gynea was daar duidelijk in. Heb ook al wel een inleidingsdatum gekregen meteen om het voor mezelf dragelijk te houden.