10 Reacties
4 maanden geleden
Als ons dochtertje (14 weken) geen honger meer heeft maar zuigbehoefte, dan keert ze zich letterlijk van de fles af en neemt ze genoegen met haar tutje. Als het honger is, maken we een klein flesje bij en neemt ze geen genoegen met tutje. Die kleintjes geven echt goed aan wat ze nodig hebben :) ik denk dus dat jouw zoontje wel echt niet tevreden zou zijn met zijn tutje als hij nog honger zou hebben.
Ook, hoe vaak vraagt hij om een flesje? Geef je bv of kunstvoeding (bij bv vroeg ze meer dan bij de huidige kunstvoeding). Onze dochter drinkt soms kleine beetjes en heeft dan echt genoeg maar komt dan vaker om een flesje . Is een beetje haar eigen nood aan flesjes per dag. Stel me er niet zoveel vragen bij zolang ze normaal bijkomt en een happy baby is :) elk kindje ook anders natuurlijk.
Ik veronderstel dat je zoontje ook wordt opgevolgd, zou het zeker dan even navragen.
4 maanden geleden
Mijn zoontje van 3maand zou ook maar willen blijven eten . Hij drinkt zijn flesje ook super snel op. Nadien blijft hij wenen. We geven tutje en na 5 a 10min stop hij vanzelf . Is de tijd dat zijn hoofd beseft dat zijn buik voldoende heeft . Mocht je zoontje toch blijven vragen of zijn 4uur niet aanhoud zou ik horen bij de kinderarts of vroedvrouw om de melk eventueel te veranderen of aan te dikken. Er zijn opties voor baby's die niet verzadigd geraken
4 maanden geleden
Reactie op mamavanmathilde
Als ons dochtertje (14 weken) geen honger meer heeft maar zuigbehoefte, dan ...
Ja, hij word goed opgevolgd (volgende week pas de volgende) hij komt altijd wel goed bij. Hij drinkt nu 5 flesjes gezien hij snachts 8 tot 10 uur doorslaapt, overdag laat hij er dan 3 a 4 uur tussen (op eigen vraag steeds, af en toe vraagt hij eerder en krijgt hij dat ook)
Ja hij is wel gelukkig met zijn tut, dat denk ik er dan ook bij Ja 😅
4 maanden geleden
Reactie op Ylovely
Volgende week kan ik het bespreken met kind en gezin
Maar uiteraard maak i ...
Maar houd hij het zijn 4u uit?
4 maanden geleden
Kan zijn dat hij een grotere zuigbehoefte heeft en moest hij zijn flesjes te snel uitdrinken dan heeft hij eigenlijk te weinig tijd getut… indien de fles te snel is zou ik een kleinere speen gebruiken en zien wat dat geeft. Meestal zou een voeding toch een 15-20 min moeten duren. Die van mij is ook een gulzige drinker waardoor die op het einde ook soms kan jammeren als de fles op is. Indien hij gesust kan worden met tut dan is het geen honger meer (zeker als hij maximale hoeveelheid melk op heeft voor zijn gewicht). Ik zou wel opletten met terug melk geven moest die sneller dan 2u terug komen vragen… die van mij drinkt ook eerder om de 3-3u30. Sneller dan 2u lijkt me geen honger te zijn.. Eens overleggen met K&G of je kinderarts. Er zijn idd kinderen die een meer verzadigende melk nodig hebben maar als hij ‘s nachts doorslaapt lijkt me dit toch al dik oké :) Die van ons drinkt nog steeds 6 flessen per dag ook al zou die op 5 moeten zitten volgens K&G, maar hij wordt ‘s nachts nog wakker… niet teveel vastpinnen op die schema’s en vooral je kindje volgen zonder idd over te voeden…
4 maanden geleden
Mijn zoontje had dit ook. Bleek dat hij gewoon veel honger had. We zijn de nan verzadiging beginnen geven, die is dikker, en dit ging perfect. Denk eraan dat ze minstens 20 min over een flesje moeten doen om zich vol te voelen.