8 Reacties

7 maanden geleden

Wat is het gewichtje van de baby? Je kan dat makkelijk berekenen: 150-180ml per kilo op een dag delen door 8 voedingen. Ons meisje zit nu bv op 3100kg en mag dus +- max 70ml maar wij geven ook 80ml door vroedvrouw

7 maanden geleden

Reactie op silke25

Wat is het gewichtje van de baby? Je kan dat makkelijk berekenen: 150-180m ...
De onze is nu 3 kilo 9 , normaal zou hij daarom maar +-75 moeten hebben als ik het opzoek 😅

7 maanden geleden

Hihi das inderdaad verschil met ons meisje 🫣 als wij uitrekenen op 180ml mag jou kleintje eigenlijk max 90ml per keer hebben dus cava nog e dan 😃

7 maanden geleden

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Je moet naar je kindje zien en alleen jullie als ouder weten of hij/zij voldaan is of nog honger heeft. Ik zeg dit als mama van 5 kinderen en bij mijn eerste 2 deed ik alles wat ze zeiden en geloof me ook al was ik het er niet mee eens ik dacht ze weten het beter. Maar niemand weet het beter als de persoon die altijd bij het kindje is. Ik heb bij mijn laatste 3kids gevoed op vraag van mijn kindjes. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat je zelf aanvoelt wanneer je moet verhogen,mijn zoontje is 1maand oud maar na week 1 zaten we aan 120 en hij was 3k900. Je kan als mama niets verkeerd doen en al zeker geen fouten maken 🤗🤗

7 maanden geleden

Reactie op yosrake1

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Je moet naar je kindje zien en all ...
Dankje Het is mijn eerste kindje en maak me daarom ook veel zorgen en hoop alle hulp te kunnen volgen maar het wisselt ook zo vaak De ene zegt luister naar hem, de ander zegt die leeftijd/gewicht is gelijk aan zoveel ml en dan weer een ander zegt dat hij moet bijkomen Heel verwarrend allemaal, vooral als je faalangst hebt 😅

7 maanden geleden

Ja snap ik zeker, ook omdat je het goed wilt doen. Maar op het einde van de rit zal het toch je kleintje zijn waar je naar moet kijken. Want het is ook niet gezegd als je de melk verhoogt dat hij altijd die hoeveelheid wilt drinken en dat is ook allemaal ok. Je moet uiteindelijk doen wat op de eerste plaats juist aanvoelt voor zowel u kindje als voor jezelf

7 maanden geleden

Ik zou ook kijken naar je kindje. Een niet verzadigd kindje slaapt slecht of komt snel weer wakker. Op die leeftijd hebben ze melk, slaap en liefde nodig meer niet. Die richtlijnen van aantal ml is een goede basis om een idee te krijgen. Als je kindje goed bijkomt, voldoende plaspampers heeft en indien wakker ook goed alert is heb je een blije, tevreden baby. 😊 Je bent goed bezig mama!

7 maanden geleden

Reactie op silke25

Wat is het gewichtje van de baby? Je kan dat makkelijk berekenen: 150-180m ...
Hier weegt ons dochtertje 3kg240 wij geven 90 ml. Goede drinker maar ik merk als ze een beetje over laat ookal is dat maar 10 ml heeft ze veel rapper honger en durft ze wel eerder te vragen dan erachter. Soms drinkt ze 120 ml zelf als ze niet genoeg heeft met 90 ze drinkt echt super goed