8 Reacties

4 maanden geleden

Volgens mij kan je zo'n kleintjes nog niet verwennen. Mijn dochtertje is bijna 4 maanden en doet geregeld nog een dutje op mij of in de draagdoek als ze een moeilijke dag heeft. Andere dagen kan ik haar gewoon in haar bedje leggen. Ik geniet er gewoon van nu ze haar mama nog nodig heeft.

4 maanden geleden

1) jij als moeder krijgt hormonen binnen als je kleintje huilt waardoor jij gefrustreerd kan geraken en meteen in actie wilt schieten (biologisch feitje) 2) jou baby kent het verschil nog niet tussen hijzelf en de rest van de wereld Je kan moeilijk je eigen hand te veel verwennen 😂 3) je geeft je kindje extra steun bij het emotionele wat ze zeker en vast nodig hebben voor de rest van hun leven... Te veel verwennen kun je nog niet op die leeftijd, dus daar hoef je je geen druk om te maken. Ze raden aan (wiegendood preventie) voor het kindje een half jaar of jaar (nu twijfel ik zelf) op jou kamer te houden zodat je sneller merkt als er iets mis is (dit is uiteraard geen garantie dat het beter is dan anders hoor) Wel moet je uiteraard een compromis maken met je partner.... Je kindje gaat sws rond 6 maanden normaal (de onze heeft het nu op 16 weken) eenkennigheid krijgen Dus bang van andere mensen, dat is normaal en heeft niks te maken met hoe je nu handelt... Heb je al eens met je partner kunnen samen zitten en de fundamenten van jullie opvoeding kunnen bespreken? Misschien is er een goede compromis waar iedereen zich beter bij voelt en wat juist beter mee werkt op jullie afspraken voor jullie eigen opvoeding Ons kindje mag zeuren zonder snel reactie te krijgen tenzij moe, maar huilen krijgt hij direct reactie van ons. Een baby huilt ter communicatie dus er is zeker en vast iets, al is het maar zich eenzaam voelen ...

4 maanden geleden

Reactie op Ylovely

1) jij als moeder krijgt hormonen binnen als je kleintje huilt waardoor jij ...
Mijn vriend zou die rapper laten liggen als het vermoeidheid is dan ik, ik zou die rapper pakken en bij me leggen. Maar ik merk da ik rap gefrustreerd ben als hij blijft neuten en da wil ik voorkomen .

4 maanden geleden

Reactie op MamaVanEenWondertje

Volgens mij kan je zo'n kleintjes nog niet verwennen. Mijn dochtertje is bi ...
Ik probeer dat ook zoveel mogelijk te doen als mijn vriend gaan werken is neem ik die ook vaker vast en soms in zijn bedje als hij wil.

4 maanden geleden

Reactie op nathaliemaes12

Mijn vriend zou die rapper laten liggen als het vermoeidheid is dan ik, ik ...
Als ons kleintje moe is probeert hij zichzelf in slaapt te brengen al, als het niet lukt gaat hij huilen. Soms pak ik hem op, maar meestal laten we hem wel liggen en geven wij zijn tut, knuffel en kloppen we op zijn zij of buik of billen voor te helpen in slaap te geraken Het is natuurlijk hoe je kindje er zelf op reageert, als de jouwe meer fysieke contact nodig heeft dan zou ik het eigenlijk niet weigeren...

4 maanden geleden

Laten wenen is zelfs schadelijk.. Er is intussen zoveel info. Je hoort er voor een baby te zijn ❤️ Verbindend opvoeden Responsief ouderschap. Mijn Instagram loopt over van de profielen met interessante info. Ik raad je aan om je daar eens in te verdiepen. En volg je moedergevoel.. Sneu dat je je baby niet 'mag' pakken als die je nodig heeft ..

4 maanden geleden

Alles wat er al gezegd ik beaam ik! Dus eigenlijk niet veel aan toe te voegen.. Je baby heeft je nodig en langdurig laten huilen kan nefast zijn voor de ontwikkeling en hechting… Ik denk vooral dat het belangrijk is dat jij en je partner op dezelfde lijn zitten… eens samenzitten hierover kan zeker een goed idee zijn en zo compromissen zoeken. Succes! ☀️

4 maanden geleden

Nee troost is niet verwennen. Zeker op 3maand niet. Er is sprake van een primitieve behoefte (en geen emotionele chantage) Je kleintje heeft je nodig. Ik ben akkoord met alles wat hier geschreven is. Soms weent mijn kleintje omdat er lucht in haar maagje vast zit of ik beetje haar darmpjes moet helpen. Als ze wil slapen en het lukt niet na 5a10 min wieg ik haar in slaap. Dit is niet verwennen, maar behoefte om te slapen.