4 Reacties
9 maanden geleden
Helaas is er voor de vader in eerste instantie enkel deze 20 dagen geboorteverlof, te nemen binnen de 4 maanden na geboorte. Eerste 3 dagen loon van de werkgever en de andere dagen zijn ten laste van de mutualiteit (dus hier moet je hen ook contacteren om dit in orde te brengen).
Ook de vader kan ouderschapsverlof of tijdskrediet nemen, mits voldaan aan de voorwaarden.
9 maanden geleden
Reactie op seelisch
Helaas is er voor de vader in eerste instantie enkel deze 20 dagen geboorte ...
Echt belachelijk weinig vind ik dat! Ook al zijn zij niet zwanger. Het zou fijn zijn als ze langer verlof hadden om te helpen met de baby. Want dat is ook zwaar. Vooral als de mama complicaties heeft of bijv baby die moeilijke start heeft etc.
9 maanden geleden
Reactie op noor2222
Echt belachelijk weinig vind ik dat! Ook al zijn zij niet zwanger. Het zou ...
Inderdaar. Daarnaast heeft mijn vriend zoiets van 'ja maar dit is ook mijn kind, ik wil ook de tijd haar te leren kennen'.
Denk dat het in België niet het allerslechtste is maar het kan ook wel beter.
Ik ben uitgerekend voor 14 april en gelukkig zitten er wat feest- en brugdagen in april en mei. Zo kan mijn vriend langere weekends hebben door aan te vullen met geboorteverlof.
Begin april moet hij 1 week thuis zitten op werkloosheid, hij is er bijna blij mee want dan is hij thuis voor als er iets gebeurt.
9 maanden geleden
Reactie op noor2222
Echt belachelijk weinig vind ik dat! Ook al zijn zij niet zwanger. Het zou ...
Vind dat ook. En zeker als je een keizersnee hebt gehad. Wat zijn dan 20 dagen? Tegen dat je kind wat doorslaapt met de nacht… veilig is dat toch ook niet als je partner dan achter machines moet werken. Ma ja. België is een apenland hè. 😅