11 Reacties
9 maanden geleden
Geen ervaring maar wel veel succes!
Ik moet morgen op controle (ook 32w) en ben ook benieuwd. Had de hele tijd 44mm dus ruim voldoende, maar sinds een week is onze baby gedraaid (hoofd weer naar beneden) en ervaar ik veel meer pijn... Vraag me af of het ook niet plots korter geworden is.
Mijn vriend heeft op het werk wel een collega die bevallen is aan 32w en waar het kindje daar niets aan over gehouden heeft 😊. Leuk is het niet maar het hoeft niet per se slecht te gaan, ik duim alvast!
9 maanden geleden
Hoi!
Ik zit al van 27 weken met een bmh van 22mm, ook gewoon platte rust en utrogestan gekregen. Ondertussen 33 weken en ze ligt nog steeds veilig in men buik, mijn gynaecoloog zei dat je je bmh wat kan vergelijken met een elastiek, ene moment als je bv net een harde buik hebt gehad kan die korter zijn en de volgende dag wat langer als er minder druk op ligt :)
9 maanden geleden
Ik heb op 29w+3 iets gelijkaardigs gehad, toen ben ik naar verloskwartier gegaan door aanhoudende harde buiken en krampen en zagen ze op echo dat mijn baarmoederhals van 29mm naar 16mm ging op dat moment aangezien ik dus preterme contracties had.
Lang verhaal kort, ben twee nachten opgenomen, heb longrijping gekregen en dan naar huis gestuurd met idd platte rust, utrogestan en metarelax. Ben nu 31w vandaag. Ook enorm angstig maar gynaecoloog hamert er wel op dat mentale rust enorm belangrijk is nu, dus ik doe mijn best om te relaxen ◡̈
9 maanden geleden
Ik had dit iets over 22 weken zwangerschap (nog 0,7mm). Ik heb toen de volgende dag een noodcerclage gekregen en zit nu terug op 30mm. Ik begrijp u angst om te vroeg te bevallen, rusten is het enige wat je kan doen de rest ligt niet echt in jouw handen..
heb je vaginale medicatie gekregen die helpen om je baarmoederhals terug sterker/langer te maken? Dit heb ik gekregen, misschien kan u dat ook helpen?
Succes voor de onderzoeken morgen 🤞
9 maanden geleden
Reactie op (Sabrina) NinaMichiels
Ik had dit iets over 22 weken zwangerschap (nog 0,7mm). Ik heb toen de volg ...
Ja die medicatie heb ik nu ook gekregen. Blij om te horen dat het goed helpt! 🤗
9 maanden geleden
Reactie op noor2222
Bij mij hebben ze dit nog nooit gemeten? Zien ze dit op de echt? Ik ben ook ...
Van mij hebben ze gemeten omdat ik last had van hevige menstruatiekrampen en op de echo lag onze baby al heel laag ingedaald met haar hoofdje naar beneden. Maar als je geen pijn hebt gaan ze dit niet meten
9 maanden geleden
Mijn gynaecoloog gaat dit ook pas op 38weken voor het eerst meten. Als er geen indicaties zijn om dit vroeger te doen dan gaan ze dat ook niet doen zei hij.
9 maanden geleden
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een verkorte baarmoederhals op 33 weken en moest toen plat liggen en medicatie vaginaal inbrengen (ik dacht dat het utrogestan was). Ik heb flink platgelegen (wel enorm saai en we waren ook bezorgd) maar ik ben bevallen op 40+4! Die medicatie en het plat liggen hebben ervoor gezorgd dat de baarmoederhals terug was verlengd.
8 maanden geleden
Ik heb een verkorte baarmoederhals sinds week 26, zit nu op 5 mm ( 33 weken ) . Het kan beide kanten opgaan. Had bij mijn vorige zwangerschappen ook verkorte baarmoederhals natuurlijk wel niet zo kort maar heb ze beide voldragen 😊. Ik vertrouw toch een beetje erop dat het nu ook goed komt.