Bij onze dochter van 5 maanden is er een groot vermoeden van verborgen reflux vast gesteld. Dit vooral omdat ze 's nachts steeds een verstopte neus heeft tussen haar voedingen (ze eet nog om de 3u ongeveer). Als ze niet wakker wordt voor te eten dan is het van haar verstopte neus. We spoelen haar neus met zoutoplossing (verschillende soorten zowel isotone als hypertone) echter is alles maar voor korte tijd (2 tot 3u max). We hebben haar matrasje al hoger gelegd zodat ze meer schuin ligt maar de kinderarts adviseerd om een 45° hoogteverschil te maken. Echter lastig om dit op een veilige manier te verwezelijken. Zijn er mensen die advies hebben hieromtrent? Medicatie is er ook voorgeschreven maar ik ben hier nog geen voorstander voor.
Verleden week hebben we eennweek nacbten gehad waar ze veel minder last had van verstopte neus, maar toen gebruikte we nisivine baby 1 keer in de late avond. Maar deze mag niet op mange termijn gegeven worden, dus ik ben er na een week ook weer mee gestopt.
Ik geef borstvoeding en ik wil vanaf het moment dat ze kan zitten met de rapley methode beginnen.
Wie o wie heeft een tip 🤞🏻🤞🏻🤞🏻