Hoi allemaal,
Ik heb gisteren de nipt laten doen en vandaag komen de eerste resultaten stilletjes binnen.
Nu zag ik dat ik met alles binnen de algemene waarde ben enkel mijn Tsh is laag maar mijn vrije T4 is goed.
Nu las ik online dat : hCG lijkt op TSH en zorgt er voor dat meer schildklierhormoon wordt aangemaakt en afgegeven aan het bloed met als gevolg dat de TSH wordt onderdrukt.
Dat zou natuurlijk gerusteld zijn. Maar dat ben ik dus niet. Aangezien schildklier problemen heel veel schade aanrichten bij de baby. Dit is trouwens de eerste keer dat ik een afwijkende waarde heb van mijn schildklier.
Iemand ervaring hier mee?
Ik heb ook probleem met schildklier maar net omgekeerd sneller en hoog. Ik heb er echt last van. Ik moest hiervoor naar dokter gaan ze zijn dit nog aan het onderzoeken. Dus als gynaecoloog zegt dat het goed is maak je je niet druk.
Als het dringend is bellen ze zeker direct bij mij hebben ze de uitslag gekregen en belde mijn gynaecoloog direct voor een afspraak bij endocrinoloog. Maak zeker en vast geen paniek.
Ik heb hetzelfde aan de hand. Mijn TSH is te laag maar de rest t3 en t4 is goed.
Had gebeld naar de praktijk en ze zeide inderdaad dat de gynaecoloog mij belt als het niet goed was. Heb tot nu toe niks gehoord dus ik veronderstel dat het inorde is. Donderdag moet ik terug op afspraak gaan dan vraag ik het sowieso nog eens na.
Ik zou het advies van de gynaecoloog ook afwachten. Als het nodig is zal ze sowieso een afspraak maken met een endocrinoloog om eventueel een behandeling op te starten.
De schildklier is vooral belangrijk de eerste maanden aangezien de baby dan nog zelf geen schildklierhormoon kan maken.
Ik heb al jaren een trage schildklier en bij de eerste echo belde mijn gynaecoloog ter plaatse voor een consultatie bij de endocrinoloog gewoon om zeker te zijn of de dosis aangepast moest worden.
Ik heb 0,17 en de waarde zou moeten liggen tussen 0,27 en 4,20 om goed te z ...
Jaa dit wijst dat onze schildklier te snel werkt. Maar zolang de gyneacoloog mij niet belt maak ik mij geen zorgen. Als t3 en t4 goed zijn, moet je niet te snel paniekeren.
Jaa dit wijst dat onze schildklier te snel werkt. Maar zolang de gyneacoloo ...
Yes, net bij de huisarts geweest, die zei ook niet paniekeren. Het moet wel in de gaten gehouden worden zodat het in z'n totaliteit in balans blijft. Dus ben iets geruster!