11 Reacties

7 maanden geleden

'Savonds rond 19u veel harde buiken en lichte onderbuik pijn. Ons meisje was ook heel hevig, meer als anders, was ik niet gewoon. Ik grapte nog tegen mijn man ' ik denk dat ze haar koffers aant maken is' 😅 om half 1 wakker geworden om te gaan plassen, toen voelde ik al nattigheid in mijn broek, en ja mijn water was gebroken. 😊 bevallen op 39w 3 d.

7 maanden geleden

Ik had 1 week ongeveer voor me bevalling altijd ‘s avonds steken in mijn onderbuik liezen vagina. Dan 1 week later moest ik op maandag voor controle. Maar had die nacht al soort van weeën gehad echt heel de nacht om de 10/15 min steken die kwamen die ongeveer 30 seconden duurden. Daardoor wakker gekomen en niet meer geslapen… maar tegen de ochtend was het stil gevallen ik dacht van oké het was niks ik moest dan toch op controle die dag dan bleek ik al bijna 4 cm opening te hebben. Gynecologe vroeg of ik niks had van symptomen doordat ik zal zoveel opening had ik zei dat van die nacht dan zei ze dat dit wss weeën waren maar terug stil gevallen waren. Ik mocht dan niet meer naar huis die dag wat ik niet verstond want ik had niks van symptomen meer 😅 als ik niet spontaan ging bevallen gingen ze me inleiden omdat de baby niet meer bij kwam in gewicht en het kwaliteit van het vruchtwater was niet meer goed. Dus ik bleef dan in het ziekenhuis die maandag heel de avond niks van symptomen maar opeens rond 12u ‘s nachts begonnen de weeën spontaan. Ongeveer om de 5 min weeën. Ik belde zo rond 2u dan omdat ik veel pijn had dan had ik 6 cm ontsluiting dan een warmtekruk gekregen om beetje de weeën op te vangen maar echt rond 2u45 ofzo was het niet meer te doen de weeën kwamen om de minuut. Mijn partner zei tegen mij bel en vraag achter de epidurale dan zei ik ik ga nog even wachten ze gaan zeggen belt ze terug 😅 dan toch gebeld maar ik had al 10 cm ontsluiting ongeveer in een halfuur tijd van 6 cm naar 10 gegaan 😱 dus het was te laat voor de prik dat waren dus al pers weeën. En om 3u36 is onze dochter geboren met 39 weken en 3 dagen. Dus ik had wel duidelijke symptomen de nacht eerder dat de bevalling eraan zat te komen. Dus kort samen gevat spontaan bevallen zonder pijnstilling. En na een 4 uur was alles gepasseerd maar een grote 3/4u weeën gehad. Dus het was een droom bevalling

7 maanden geleden

Reactie op bibi142

Ik had 1 week ongeveer voor me bevalling altijd ‘s avonds steken in mijn on ...
Amaii, ik heb hier ook gisteren enorm weeen gehad maar is weer stil gevallen dus ben ik niet naar de gynaecoloog geweest morgen heb ik wel een afspraakje

7 maanden geleden

Ik heb gisteren weeën gekregen van 15u in de namiddag tot 23u. Uiteindelijk zat er 3min44 tussen, maar net toen we wilden vertrekken naar het ziekenhuis, is het alsnog stilgevallen 😢 Morgen ben ik 40 weken, hopelijk snel toch een doorbraak.

7 maanden geleden

Eergisteren deel van slijmprop verloren en enorme hardebuiken en krampen gehad voor paar uren, maar dan op controle niks meer. Vandaag weer een groot stuk slijm en opnieuw veel harde buiken en krampen 🤔

7 maanden geleden

Nu 39 weken zwanger , vorige week op controle geweest en toen al 3cm ontsluiting. Sinds vorige week veel last van harde buiken, pijn in de rug en pijn in de lies. Voel de baby ook zeker duwen en voel ook dat ze is ingedaald. Ben benieuwd wat de gynaecoloog morgen zal zeggen , spannend 🤭🤭 Is nu ook zwaar , kan niet wachten op de bevalling.

7 maanden geleden

Even teleurgesteld hier.. nu 40+3 en net bij gynaecoloog gehoord dat er nog op geen enkele manier iets in gang is… ik wil zo graag een inleiding vermijden, maar ons babietje lijkt het écht te goed te hebben in mijn buik…

6 maanden geleden

Nu 41 weken en last van onderbuik en rug. Morgen worden we in het ziekenhuis verwacht en maandag worden we ingeleid. Had zo graag een spontaan begin gehad. Elke keer als ik denk, nu komt het op gang, valt alles weer stil. Ons kindje zit ook veel te graag in mijn buik. Al is de baarmoedermond al verwerkt en zit het kindje heel laag en heb ik al een dikke week 2cm ontsluiting. Geen verdere vooruitgang meer. Alles wijst erop dat het er zit aan te komen, en toch ligt alles stil. Hij mag gaan komen want die steken de lies, vagina en onderbuik ben ik zo beu 😮‍💨

6 maanden geleden

Reactie op Esscho

Nu 41 weken en last van onderbuik en rug. Morgen worden we in het ziekenhui ...
Geef de moed nog niet op. Je kleintje heeft nog tijd om te komen. Ik zou normaal gezien vorige week zondag binnen moeten om ingeleid te worden. Tijdens het middageten zeg ik nog tegen mijn vriend dat ik de hoop op een spontane bevalling begon op te geven en 10 minuten later had ik mijn eerste wee.

6 maanden geleden

Reactie op tuureluut

Even teleurgesteld hier.. nu 40+3 en net bij gynaecoloog gehoord dat er nog ...
Ken die teleurstelling,hier 40+1 en 5weken geleden volop weeën nu weer maar heel af en toe. Wel de stekende drukkende pijn onderaan Naar ziekenhuis geweest vandaag en aan de monitor maar toch niet genoeg actie dus weer naar huis gestuurd.wel een 3/4cm insluiting maar toch willen ze niets doen en moeten we maar afwachten