3 Reacties

6 maanden geleden

Hoii, ik zou zeker nacht voedingen niet overslaan. Regelmatig aanleggen (stimuleert de productie )en eventueel een lactatie kundige contacteren. Veel succes ☺️

6 maanden geleden

Hey Hier ook alles geprobeerd, ook hulp ingeschakeld etc. Sommige hebben gewoonweg niet genoeg bij het eerst kindje...vaak bij volgende kindjes weet het lichaam beter wat te doen en produceert die meer. Ikzelf kolf nog af tot 3 maandjes, mijn kindje kan op het moment 2 flesjes per dag max krijgen van mij zelf (en ik kolf full time), de rest is kunstvoeding. Ik weet wel dat er een medicatie is die je kan krijgen voor de bevordering, deze moet je bij de dokter aanvragen. Is namelijk niet op natuurlijke basis en daarom enkel op voorschrift. Succes in ieder geval,weet dat wat je kindje heeft gehad, dat dat al veel doet.

6 maanden geleden

Heey, vroedvrouw hier: Frequenter aanleggen is soms beter dan langdurig aanleggen voor je productie te doen stijgen. Rond 6 weken doen ze een groeispurt (ons zoontje is er al rond week 5 aan begonnen en leek ook eindeloos honger te hebben) waardoor je lijkt te weinig melk te hebben en ze heel vaak willen drinken maar hier geef je dus best aan toe want dat is haar manier om jouw productie te doen stijgen. Het is verleidelijk om bij te geven maar het is normaal rond deze periode dat ze een paar dagen achter elkaar vaak (namelijk soms elke 2u of zelfs elk uur) willen drinken. Je borsten zijn nooit echt helemaal 'leeg'. Misschien ook makkelijker gezegd dan gedaan maar: hyperfocus niet op je hoeveelheid. Borstvoeding begint in je hoofd, probeer te ontspannen en neem tijd voor voedingen en/of kolven. Speelt vermoeidheid misschien ook een rol? Het is niet niets allemaal en steun op je omgeving om je te helpen als je die mogelijkheid hebt. Dit hielp bij mij ook echt. Als je echt alles geprobeerd hebt kan je idd motilium proberen als hulpje om je productie op te krikken (dit is op medisch voorschrift) maar het is geen wondermiddel. Ik zou in eerste instantie een lactatiekundige inschakelen die specifiek naar jouw situatie kan kijken en je kan helpen, gezien je al veel geprobeerd hebt. Btw: Je doet het super mama, niet twijfelen en vergeet niet dat het echt al super is dat je een maand hebt kunnen geven, wees je lichaam dankbaar en bedank het voor wat je al hebt verwezelijkt! Hopelijk heb je hier iets aan! Succes en lukt het niet dan is dat zeker ook oke, wees niet te hard voor jezelf! Het is allemaal niet te onderschatten !