10 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg even mee! Ons zoontje kwijlt heel veel en steekt ook vanalles in zijn mond om te sabbelen, 12 weken sinds dinsdag

4 maanden geleden

Tandjes is theoretisch te vroeg op 3 maanden (meestal pas rond 5 a 6 maanden dacht ik) Praktisch kan alles uiteraard🤷‍♀️ Maat wat hartstikke normaal is rond 3 maandjes is dingen leren kennen via de mond. De handjes leren kennen en leren beheersen. De mond/tong kan je kindje al goed beheerse, hiermee wilt je kindje dus ontdekken. Met de tong en lippen willen baby's texturen "voelen" bijvoorbeeld Dit wekt daardoor ook meer speeksel op natuurlijk. Moest je op 4 maandjes willen beginnen met vast voedsel, dan heeft je kindje deze vaardigheden wel nodig 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Ylovely

Tandjes is theoretisch te vroeg op 3 maanden (meestal pas rond 5 a 6 maande ...
Dat verklaart het speeksel dus! Dank je haha

4 maanden geleden

Reactie op Ylovely

Tandjes is theoretisch te vroeg op 3 maanden (meestal pas rond 5 a 6 maande ...
Dus nog niet beginnen stressen over tandjes?😅 Toen ik het vroeg aan de kinderarts, zei ze dat tandjes al vanaf 3 maanden kan beginnen…

4 maanden geleden

Reactie op rubyvh

Dus nog niet beginnen stressen over tandjes?😅 Toen ik het vroeg aan de ki ...
Het zou zeker kunnen, er worden ook kindjes geboren met al tandjes. Maar denk niet dat je je al snel zorgen moet maken gezien dit ook weer normaal is voor de leeftijd. Je voelt het wel op het vlees zelf bij "brobbeltjes" die er eerst niet waren en je kindje gaat dan ook veel last kunnen hebben (veel huilen en hangerig bvb) Ik snap je zeker wel, ik heb ook al echt vanalles in huis gehaald voor tandjes voor de zekerheid 😂 (alles behalve medicijnen toch)

4 maanden geleden

Blaast jou kindje ook al bubbeltjes? Vind ik zo schattig als de mijne dat doet he 😍

4 maanden geleden

Hier ook her geval m'n zoontje is 11 weken oud en doet zijn duim constant in zijn mond om aan de bovenkant te voelen van zijn tandvlees. Sinds gisteren kan ik echt 2 tandjes zien onder het tandvlees, je ziet mooi de vorm zitten. Ik vroeg mij af wat jullie gebruiken voor de pijn? Is een gel bijtring nog niet te vroeg?

4 maanden geleden

Reactie op Ylovely

Blaast jou kindje ook al bubbeltjes? Vind ik zo schattig als de mijne dat ...
Ja pff hartje smelt als ze dat doen hè 🥰

4 maanden geleden

Reactie op livinia36

Hier ook her geval m'n zoontje is 11 weken oud en doet zijn duim constant i ...
Mijn mama zei mij om een koel bijtring te halen, wat je ook kan doen moest het tandvlees echt wit zijn, melk in een papflesje doen en ondersteboven in de vriezer leggen, erna (als het bevroren is.) een sok rond doen dan blijft het warm voor vast te nemen 😊

4 maanden geleden

Als de tandjes doorkomen gaat het tandvlees wat witter worden. Je ziet wel wat de vorm, maar dat wil nog niks zeggen. Het sabbelen is normaal om dingen te leren kennen, ze voelen namelijk heel goed met hun tong. (Mondhygiëniste 😄)