11 Reacties
7 maanden geleden
Weet je wat precies de reden is dat ze maar tot 40+3 gaan? Als het baby'tje nog goed zit bij de mama na de 40 wkn gepasseerd vind ik dat altijd zo jammer.. je hoort wel vaker dat ze later komen dan de Uitgerekende datum en dan vind ik het zo "uit gemakzucht " van het zkh om al zo snel te gaan inleiden. Zeker als jij aangeeft geen last te hebben. Kun je het waar nier over hebben dat je liever wat langer wacht met inleiden tot bv 41w? Of is dat geen optie.
Indien geen optie dan is het misschien beter om voor strippen te kiezen, ofja dat zou ik denk ik doen om toch zeker een inleiding te voorkomen. Heel veel succes 🌻
7 maanden geleden
Reactie op LiesbethV90
Weet je wat precies de reden is dat ze maar tot 40+3 gaan? Als het baby'tje ...
Oei, ik bedoelde 41w en 3d. Ik zal mistypt hebben.
Vind het gewoon dubbel. Ik voel me goed maar verlang wel en ben ergens bang dat als ik niets doe het ook niet vanzelf gaat beginnen en er toch een inleiding volgt en dat ik daardoor beter kies voor strippen. Of zo redeneert mijn hoofd wel.
Gewoon omdat ik morgen terug moet ben ik bang dat ik toch ja ga zeggen omdat ik er zo naar uitkijk 😅 maar misschien dat ik wachten op de volgende afspraak.
De uitgerekende datum is ook maar een schatting hé, in Nederland kan je blijkbaar met gemak tot 42w gaan als alles oke is, maar hier heb ik idd de indruk dat zodra uitgerekende datum voorbij is ze komen aanzetten met vanalles (ook al is het meestal goed bedoeld, het is moeilijker om nee te zeggen vind ik)
7 maanden geleden
Reactie op Jennyhee
Ik zou afwachten! Bij mij was het de eerste keer geforceerd , was echt niet ...
Hoi! Vraagje, als je zegt “geforceerd”, bedoel je dan dat je ingeleid bent? Op hoeveel weken was dit? Wat vond je zo erg aan inleiden? Ben je ook gestript en zo ja, was dit pijnlijk?
Ik zit een beetje met hetzelfde gevoel als seelisch (alleen ben ik 38w + 4d) maar ik heb enorme enorme rugpijn en ben tussen week 28 en 36 op platte rust gezet waardoor ik het ook echt mentaal heel moeilijk heb/had.
Ik ben zelf heel bang van strippen, omdat het blijkbaar wel pijn doet vaak en je niet altijd het gewenste resultaat krijgt…
7 maanden geleden
Reactie op Jantje22
Hoi! Vraagje, als je zegt “geforceerd”, bedoel je dan dat je ingeleid bent? ...
Tijdens een controle heeft ze te diep gegaan. Dus eigelijk een soort van strippen maar dan niet gepland. Ik vond het afschuwelijk. Nu was ik spontaan bevallen en was dit naar mijn gevoel veel leuker
7 maanden geleden
Als ik je bericht lees lijkt het me dat je liever niets zou doen, dus dan zou ik dat ook zo aangeven!
Je niet laten pushen en doen wat goed voelt.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gevraagd om te strippen en dat heeft gewerkt. De volgende dag was mijn zoontje er. Zelf vond ik het wel een lastig gevoel maar nu niet mega pijnlijk ofso..
7 maanden geleden
Strippen is niet per se onnatuurlijk.
Ik ben momenteel 40w+2d. Had 3dagen geleden onderzoek en gevraagd om eventueel te strippen. Vroedvrouw had mij dit afgeraden omdat je wel al wat opening moet hebben om een succesvolle strip door te maken. Als dit op een te vroeg moment komt, brengt dit enkel voor jou veel ongemakken met zich mee zonder resultaat 😮💨 gewoon wachten en bouncen op de zitbal dus.
Ik hoor ook langs alle kanten dat vrijen de enige manier is. In sperma zit een stof die de baarmoederhals week maakt en de bevalling mee in gang zet.
6 maanden geleden
Ik weet niet of je ondertussen al bevallen bent maar mij wouden ze ook inleiden. Ik heb 3 soorten theen gedronken die ervoor hebben gezorgd dat ik ontsluiting had op nog geen dag tijd!
5 maanden geleden
Een beetje een erg late reactie maar uiteindelijk is geen van dit allemaal van toepassing geweest 😅.
Mijn water is spontaan gebroken, alles ging zoals het zou moeten maar uiteindelijk bevallen op 41w1d en op 22 april door middel van een spoedkeizersnede.
Mijn water was 30u gebroken, had al bijna 24u arbeid en heb 20min mogen proberen persen toen ik op 9cm zat (ik bleef al uren steken hierop).
Maar omdat dit geen resultaat gaf en ons meisje nog wat te hoog zat ook werd het dus een keizersnede.
Emotioneel erg lastig, maar ook fysiek. Ik lag daar al zo lang, dankbaar dat ik mocht proberen persen, maar eigenlijk had ik er al een sooet van bevalling op zitten nog voor de keizersnede begon.
5 maanden geleden
Reactie op seelisch
Een beetje een erg late reactie maar uiteindelijk is geen van dit allemaal ...
Hey! Ik herken jouw verhaal, alleen is het van u nog pittiger! Ik heb ook eerst 13uren arbeid gehad en bleef steken op 9cm. Door andere extra onverwachte “complicaties” werd het een spoedkeizersnede. Dit is inderdaad iets dat toch eventjes in je geheugen blijft hangen vind ik.. veel geluk samen 😘