46 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op JJC
Ja die wake Windows daar kunt ge nu eigenlijk ook niet echt goed op af gaan ...
Ohja moet ook wel extra zwaar zijn met al een kleintje rondlopen! Vraag me dit ook heel de tijd af, hoe doen mensen dit met 2 kiddo’s?! 😅🫶🏻 chapeau hoor!! En zoals je het goed verwoordt, het is even lastig/heftig voor de baby (als niet lastiger) want die moet al die veranderingen verwerken ♥️ goede tip van de draagzak! Zal ik wat meer inschakelen 😊 Ik moet zeggen, dit forum heeft toch al veel positiefs opgebracht. Ik voel me ook minder “alleen” 🙃 thx om er te zijn mama’s! Jij ook heel goed bezig!! Keep it up 🌻
3 maanden geleden
Hier is onze meid sinds enkele dagen sneller gefrustreerd, huilt soms uit het niets. Gelukkig duurt het nooit lang en is het niet heel hevig, maar we zijn eig niet gewoon dat ze huilt tout court. De dutjes zijn een beetje korter dan anders; maar we mogen niet klagen denk ik.
Ze is ook volop bezig met het oefenen vh rollen en doet dit steevast in haar bedje. We vertrekken binnenkort op reis, dus hoop wel dat het gepasseerd is tegen dan :').
3 maanden geleden
Hier ook slechte nachten... bijna 3w aan de gang. Morgen is ze 18w. Ben er zelf heel emotioneel van omdat ik soms echt niet meer weet wat er nu scheelt met haar... 🙈 ze zegfgen maximum 4w, dus hopelijk nog wat rust voor het schooljaar weer start en dit jufke weer aan het werk gaat! 🫶
3 maanden geleden
Reactie op janivdv
Hier ook slechte nachten... bijna 3w aan de gang. Morgen is ze 18w. Ben er ...
Hou de moed erin! Je bent goed bezig!! En wissel af met je partner als dat gaat. Is idd echt heftig en zwaar.. hier soms ook echt radeloos, zeker als de vermoeidheid toeslaat na de zoveelste slechte nacht. Het betert ooit! 🤞🏻☀️ nog even volhouden… je bent zeker niet alleen!! 💪🏻
3 maanden geleden
Mijn kindje heeft net na een 2 tal weken van slecht slapen en drinken en krampjes er alvast iets nieuws bijgekeerd eerst begon ze met brabbelen ondertussen hezft de kleine spruit haar stem nog net iets meer ontdekt en roept ze heel de dag door welll enorm schattig ze lijkt op een kleine dino als ze dit doet . Ik weet nket hoelang deze fase duurt maar ik hoop dat ze ook nog verder brabbelt dit was zoo schattigg ookkk ze kan hele boeken vertellen van smorgens tot savonds.
Ondertussen ook enkele tips die ons geholpen hebben .
We leggen haar alleen boor haar lange dut in haar slaapzak dus na het middageten slaapzakje in en dan slaapt ze wel 2 uur lang .
Ik denk dat ze besseft als de slaapzak aangaat dat het wat langer mag zijn dat ze slaapt ( snachts slaapt ze al sinds haar 3 weken met haar slaapzak en dan zijn we ook gestopt met inbakeren ( alleen nog af en toe overdag maar nu is ze 4 maandjes sinds deze week en ze doet het heel goed.
Voor de krampjes raad ik de babyspa aan dit doet wonderen dooor het bubbelen in het warme water zoveel minder last van krampjes even reclame maken ( olala babyspa in ronse is een geweldige babyspa en nog eens met een super lieve vrouw die je helpt .
35 euro om 1 uur en 30 min te bubbelen en als je ook de babymassage er wil bijleren is het 65 .
Bij de massage zitten ook techniekek zodat je zelf kan helpen bij krampjes enzu...
Ze is tijdens deze sprong ook begonnen met tandjes dus de bijtspeeltjes gebruiken we heel de dag door.
Ik hoop dat ik een stukje heb kunnen helpenn met wat tips dat jullie hopenlijk een beetje helpen🥰
3 maanden geleden
Reactie op Givje
Geven jullie mini’s ook veel meer terug (als hij/zij al last had van reflux ...
Ik kan wel aanraden systematisch gaviscon baby te geven na een voeding. Heeft hier goed geholpen. Mijn vroedvrouw had het aangeraden om te voorkomen dat het slokdarmpje verbrand.
Is bij mijn zoontje gebeurd en heeft toen heel lang geduurd allemaal. Zijn maagklepje was wel niet volgroeid 😬
We geven 1ml na elke voeding. (+/-10 voedingen)
3 maanden geleden
Reactie op JJC
Ik kan wel aanraden systematisch gaviscon baby te geven na een voeding. Hee ...
Strak plan! Ben daar ook terug mee begonnen vandaag… ocharme je zoontje 😢 zo lastig ook als ze het allemaal nog niet kunnen zeggen wat er scheelt e.. dat is echt een trial & error bij die mini’s.
3 maanden geleden
Mijn zoontje is ook 4 maanden en volgens de app zou hij in het groene gedeelte zitten… maar ik merk dat hij eerder in het gele gedeelte zit… veel kwijlen, ‘s nachts wakker worden en huilen, voor hij gaat slapen soms 45 min huilen, moeilijk troosten, als je hem vastneemt is het voorbij, als je hem terug in de cosleeper legt begint hij direct terug te huilen,…. Vreselijk soms… dus bij mij is het niet volgens de app… 🥴