15 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook, dutjes van max. 45 minuten. In draagdoek of maxi cosi langer.
Ik heb me erbij neergelegd en laat ze ook geregeld zo slapen. Als ze in haar bedje slaapt, zorg ik wel steeds voor een ritueeltje.
Dat ritme komt wel. Ze zijn nog zo klein.
3 maanden geleden
Reactie op Naomie34
Zo blij dat ik niet alleen ben want zoveel commentaar hierop van mijn ouder ...
Het boek 'zachte nachten' eens lezen. Gaat over babyslaap. Heeft mij goed geholpen.
3 maanden geleden
Ons zoontje slaapt in de voormiddag 30min-1u, ongeveer 1,5u na zijn eerste flesje in zijn park.
Na de middag leg ik hem meestal in bed rond 13u, maar hij komt heel vaak wakker terug dus slaapt niet zo goed over de middag. Ik gebruik witte ruis + projector op het plafond om hem in een rustige omgeving kn slaap te laten vallen. Hij krijgt ook altijd zijn tuutje als hij in bed ligt
3 maanden geleden
Ik dacht dat het normaal was dat ze minder lang slapen door de dag… hier slaapt ze ook door de dag max 45min per keer. Ze worden ook ouder dus word toch ook minder? Ik doe wel niet aan vaste tijden, wij zijn ook niet elke dag om het zelfde uur moe dus ik kijk gewoon naar haar.
3 maanden geleden
Hier net hetzelfde, doet alleen een lange dut in de draagzak of op me in de zetel. In bed of park is hij ook na 20 min wakker.. Ik frustreerde er me ook enorm aan, maar heb me er bij neergelegd. Doe heel men huishouden met hem in de draagzak 😅
3 maanden geleden
Hier ook hetzelfde, ben pas gestart met dutjes in de cosleeper. Voormiddag. Da's een half uurtje en dan ga ik haar helpen en dan doet ze nog een half uurtje ongeveer. Zij kunnen die slaapcycli nog niet aan elkaar knopen.. dus tussendoor tutje geven en shhhh, hand op haar leggen met lichte druk. Indien ze te wakker is even terug pakken en in slaap wiegen.. dus ik probeer zo snel mogelijk te gaan dan gaat het het makkelijkste..
Wanneer we ergens naartoe gaan of als ik iets gedaan moet krijgen dan zijn het dutjes ik de draagzak.. da's meestal als ik eten maak ik de late namiddag.. en op de late avond een dutje op mij in de zetel..
Ze heeft eigenlijk altijd op onze arm of in de draagzak dutjes gedaan. (Reflux en gewoon het is een kleine baby, we verwachten niet dat ze heel alleen ergens in een kamertje slaapt.)
Inbakerslaapzak helpt heel goed bij haar.. tutje, moonie beer dus witte ruis..
Ze is nog maar 2x heel alleen in slaap gevallen..
Ik probeer ook rekening te houden met wakkertijden. Het is een alerte baby dus niet altijd gemakkelijk.. maar als ze overmoe is schreeuwt ze de boel bijeen 😅
Disclaimer, elke baby is anders. Wat hier werkt werkt daarom niet voor jullie..en andersom
Hopelijk heb je er iets aan..
3 maanden geleden
Wij hebben dit vanaf 6-10 weken toch proberen in een routine te krijgen. Afhankelijk van de leeftijd heeft je kleintje zoveel uren slaap nodig en heeft hij/zijn wake-windows (wakkertijden). Ze raden aan dat ze ook voldoende slaap hebben overdag om niet oververmoeid te zijn en om alles te verwerken wat ze zien/voelen/leren overdag. Die van ons is bijna 4 maanden en heeft een wake window van +- 90 min en is dan wel moe. In het begin probeerden we dagelijks 1 dutje in de co-sleeper te laten doen. Momenteel doet hij al zijn dutjes daar of soms bij ons in de zetel/buggy bij wandeling/draagzak. Zijn slaapjes duren meestal 45min-1uur. In het begin was dat niet evident, maar nu lukken de dutjes wel goed in de co-sleeper. Wel steeds met een routine: verpamperen/verhaaltje/slaapzak/doudou en dan slapen met geluidje van zee/golven. Soms lukt het niet direct en dan moeten we eens teruggaan en even wiegen/sussen. Momenteel doet hij 3-4 dutjes per dag en ‘s avonds gaan slapen om 20u-21u met 1 a 2 nachtvoedingen nog. Ik zou proberen om te beginnen met 1 dutje in slaapomgeving en zo volhouden… Algemeen zeggen ze dat het tot 6 maanden niet uitmaakt hoe en waar ze slapen als ze maar slapen 😁 Succes!
3 maanden geleden
Ik heb een knuffelbeer met geluiden en lampjes die na een halfuur uitvalt vind ik ook wel hulpvol
3 maanden geleden
Hier beetje afhankelijk wanneer hij in de ochtend wakker is, vaak rond 9u doet hij dan een dutje van een half uur (in de auto wanneer ik grote broer naar de kinderopvang breng). Ofwel slaapt hij thuis nog een uurtje verder ofwel is hij wakker tot 10u en valt hij na/tijdens zn fles in slaap tot ongeveer 12u. Meestal tussen 13:30 en 14u valt hij weer in slaap, de ene dag slaapt hij 1uur, de andere dag 3uur. Soms als ik dan broer terug ophaal valt hij nog een half uurtje in slaap in de auto, en dan is hij vaak wakker tot 20/21u.
Wij merken wel dat hij eigenlijk beter in zn bedje/cosleep zou slapen als broer thuis is. Maar in de week wieg ik hem in slaap (aanzie het als een beetje extra knuffelen🤭) en daarna leg ik hem vaak gewoon naast me in de zetel of in zn park, maar dat duurt ook nooit lang😅
Bij onze oudste zagen wij echt een ritme/schema eens hij naar de kinderopvang ging en ook fruit&groentepap begon te eten.
Veel succes😊
3 maanden geleden
Hier wel vaste tijden. Vooral wakker tijden van Max 2u. Vaak 1 dutje in de voormiddag van 1(,5)uur en dan middagdutje en 2 in de namiddag. Om 19u naar bed ten laatste of 18u als hij maar 1 dutje heeft gedaan in de namiddag .
2 maanden geleden
Wat bij ons hielp was bedje voorverwarmen met warmtekussen en inbakeren. Miss kan jou dit ook helpen? Wat ook helpt is , wij hebben zo een lange worst met een hoes over met knoopjes. Deze blijft dus mooi dicht bij elkaar. Hij slaapt hierin denkend dat hij in mijn armen ligt.
2 maanden geleden
Wij hebben ook geen schema, maar volgen ons dochtertje (4,5 maand nu). De crèche doet dit ook. Als ze moe begint te worden gaat ze in haar bed, maar slaapt vaak maar een halfuurtje, soms eens een uur. Soms is ze na een anderhalf uur al terug moe, soms houdt ze het 2 of 2,5 uur vol.
Het enige “ritme” dat we hebben is dat ze tussen 18u30 en 19u echt klaar is met de dag en aan haar nacht wil beginnen. Wel gemakkelijk 😂 en dan is het afwachten om hoe laat ze wakker wordt; de ene keer is dit 6u, soms 7u30, …
Ze slaapt sinds 2 weken overdag in haar bedje, hoewel we dit al sinds haar 2 maanden proberen (ritueel is niet veranderd, dus geen idee waarom het plots vlot lukt 🤷🏻♀️). Anders was het op mij, in de koets of onderweg in de auto.