4 Reacties

één jaar geleden

Ik zou naar een endocrinoloog gaan. Die kijkt het helemaal na. Huisartsen testen niet altijd alles voldoende. Zelf heb ik ook last van een trage schildklier en neem 125mcg l-thyroxine bij. Dit wordt altijd heel nauw opgevolgd tijdens de zwangerschap. (Nu 2de zwangerschap) veel succes 🍀

één jaar geleden

Ik ben nu voor het eerst zwanger en ben 7w2d en heb ook een trage schildklier (hashimoto). Ik zou zeker een uitgebreid bloedonderzoek vragen met alle waarden die met schildklier te maken hebben en idd een afspraak bij endocrinoloog maken. In de eerste weken maakt de baby zelf nog geen schildklierhormoon, vandaar moeder goed ingesteld moet zijn. Ikzelf ben al in behandeling van 2014 ofzo en wordt zeker halfjaarlijks gecontroleerd. Misschien is het allemaal zo erg niet en heb je geen medicatie nodig, maar als je het verder laat bekijken dan ben je misschien wel gerustgesteld achteraf

4 maanden geleden

Reactie op JJC

Ik zou naar een endocrinoloog gaan. Die kijkt het helemaal na. Huisartsen t ...
Ik heb de zwangerschap uiteindelijk verloren. Ondertussen ben ik opnieuw zwanger en inderdaad ze volgen het veel nauwer op. Zijn er dingen na de bevalling waar je rekening mee moet houden?

4 maanden geleden

Reactie op MarieG1991

Ik heb de zwangerschap uiteindelijk verloren. Ondertussen ben ik opnieuw zw ...
Oh wat een spijtig nieuws! En tegelijkertijd ook weer goed nieuws. Ik duim voor je dat het goed loopt en dat je het andere een plaatsje kan geven. 🍀 Na de zwangerschap is er voor mij nooit iets bijzonder rond het schildklierhormoon gebeuren geweest. Ze hebben nog een bloedname gedaan en die was in orde.. veel succes 🫶🏻