16 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Tinneke💙
Hier ook, is pas definitief aan 32 weken. Meestal schuift het op dus daar g ...
Hey tinneke!
Dankjewel voor je antwoord!
Hebben ze bij jou verdere info of geruststelling gegeven?
Ik heb meegekregen geen intimiteit meer tot nader order, dus wss tot einde zwangerschap en niet heffen en gewoon rustiger aandoen.
De grote vraag die ik me stel, moet ik me zorgen maken over mijn kleintje?
één jaar geleden
Reactie op phaedra123456789
Hey tinneke!
Dankjewel voor je antwoord!
Hebben ze bij jou verdere info o ...
Heyhey, ik mocht sowieso geen betrekkingen hebben ivm verkorte baarmoederhals. Ze zeiden gewoon als ik bloedingen heb moest ik bellen. Inderdaad ook dat heffen en doen. Probeer ik wel op te letten maar niet simpel met 2 kleine kindjes en een zaak.
Ik zou je absoluut GEEN zorgen maken, er is grote kans dat het opschuift nog voor ons en zo niet is het keizersnede maar ik zou mij nog geen zorgen maken in de zin van ‘ wat als ‘ zolang we geen bloed zien is er ook niets aan de hand en ook al bloed je is er de helft van de keren nog geen risico en stopt het. Hoe gaat het met je kleintje mooi aan het groeien?🥰❤️. Xx
één jaar geleden
Reactie op Tinneke💙
Heyhey, ik mocht sowieso geen betrekkingen hebben ivm verkorte baarmoederha ...
Wel fijn te horen! Stelt al iets meer gerust. 💙
De keizersnede is eigenlijk het minste van mijn zorgen.
Is jammer dat het niet op natuurlijke wijze kan, maar als het voor de kleine man het beste is zet ik mij daar wel over.
Ben eerder bang om het kleintje te verliezen door zo'n bloeding...
Waarschijnlijk denk ik gewoon te ver en maak ik me te veel zorgen over.
Om dat wat te schetsen,
Heb diepe endomitriose op verschillende plaatsen. Moment dat we langs gingen voor operatie te bespreken bleken we toch zwanger te zijn. 🥳
Hele zwangerschap tot nu kan ik het gevoel van ´angst´ niet loslaten precies.
Kleintje doet het goed, structureel niets op aan te merken. Hartje liet hij niet goed zien en moet de volgende keer nog uitgebreider bekeken worden maar dat was puur omdat hij te veel aan het vroeten was 😅 Was op het eerste zicht allemaal oke!
Zat wel echt bovenaan de curve voor bijna 22weken te zijn. Weegt ongeveer 550gr.
Heb wel redelijk overgewicht, dus uitgebreide suikertest staat ingepland op 17jan.
één jaar geleden
Reactie op silke25
Hier heb ik een laag placenta anterior dus ook hopelijk ander nieuws aan 30 ...
Duim mee voor je! 🤞
één jaar geleden
Wel fijn te horen! Stelt al iets meer gerust. 💙
De keizersnede is eigenli ...
Ik snap je angst heel goed, ik heb ook zoiets ongeveer voor als jij. Alleen ben ik misschien iets nuchterder erin want sowieso vanaf moment bloed is je kindje absoluut nog niet dood of eender wat er is tijd nog altijd. We zien nu geen bloed dus gaan we ons geen zorgen maken🥰❤️👍. Ik heb jonge 2 kinderen door fertiliteit, ons werd verteld dat we natuurlijk niet zwanger konden worden ik heb al 10 jaar geen menstruatie meer. Maar kijk toch wonder boven wonder van zelf zwanger geworden. Het is gewoon nog steeds onwerkelijk daarvan dat ik vaak denk kan dat geluk eigenlijk wel. Kan iemand die van zoveel jaren ellende naar plotseling in 4 jaar tijd 3 gezonde kinderen …
Moh dat is super goed zeg !!! Mooi gewichtje !!
Hier vandaag toevallig geweest 24 weken echo. 709 gram 24+2. Ik moet ook de uitgebreide suikertest doen maar dan ivm veel gewichtstoename ik zit al aan ruim 16kg had bij de vorige 2 dat ook dus lig niet wakker van diene suiker precies😂.
één jaar geleden
Hey,
ik heb bij mijn eerste zwangerschap een placenta previa gehad.
Mijn placenta lag dan ook volledig voor mijn baarmoedermond. Ik had om de 3-4dagen bloedverlies, soms met kleine klonters.
Op 34 weken heb ik dan in het ziekenhuis beland na een grote bloedklonter van ongeveer 3-4cm.
En ze hebben mijn zoontje er veilig en wel uitgehaald op 37 weken met namelijk een keizersnede.
Probeer vooral goed te luisteren naar u lichaam. Veel rusten is aangeraden. Ik mocht geen betrekking hebben met mijn partner, ook niet fietsen, lange afstanden wandelen ofzo.
En als je iets niet vertrouwt, onmiddellijk bellen voor een controle bij de vroedvrouw of in het ziekenhuis.
Heel veel succes, en probeer te genieten van je zwangerschap. Ik heb dit jammer genoeg te weinig gedaan omdat ik constant ongerust was.
één jaar geleden
Reactie op Tinneke💙
Ik snap je angst heel goed, ik heb ook zoiets ongeveer voor als jij. Alleen ...
Ik ben sowieso een piekeraar, tijd om het wat los te laten...
Inderdaad er is nog geen bloed dus geen zorgen nu en gewoon wat opletten en de regels volgen die zijn opgelegd. En zoals je zegt, er is altijd nog tijd. Mag niet van het ergste uitgaan.
Wat een mooi verhaal ook bij jou! 3 gezonde kindjes, mooiste wat je je kan wensen.
Ben benieuwd voor bij mij die suikertest ook. Alles is de eerste keer dus wel spannend...
één jaar geleden
Reactie op evelientjehendriks
Hey,
ik heb bij mijn eerste zwangerschap een placenta previa gehad.
Mijn ...
Hey! Dankjewel voor je reactie!
Mag ik je vragen vanaf wanneer je bloedingen zijn begonnen?
Ik heb tot nu toe van niets geen last gehad, daarom het nieuws vrij onverwacht kwam en toch wel hard ook.
Blij te horen dat je zoontje gezond en wel te wereld is gekomen op 37 weken. 🩵
Regels die ik heb gekregen tot nu zijn: Geen betrekking en niet heffen. Werken mag wel nog maar rustiger.
Je tip van genieten vind ik zeer belangrijk. Ik begin nu te beseffen dat we al over de helft zijn maar ik inderdaad continue in de ´zorg´fase zit en te weinig geniet..
één jaar geleden
Hey! Dankjewel voor je reactie!
Mag ik je vragen vanaf wanneer je bloedin ...
Mijn bloedingen zijn begonnen op 9 weken zwangerschap. Dus ik heb die eerste periode steeds in onrust geleefd.
Heb de eerste 16 weken 5 bloedingen gehad en vanaf toen was het steeds vaker.
Eenmaal ik mijn zoontje voelde bewegen was ik al iets geruster natuurlijk, maar daarvoor zat ik bij elke bloeding bij de vroedvrouw.
Ik ben ook moeten stoppen met werken op 20 weken zwangerschap, omdat er voor mij geen aangepast werk was.
Nu mijn gynaecoloog heeft tot 30 weken gezegd, uw placenta kan nog verschuiven, al is het maar een beetje.
Vanaf de 30 weken was het duidelijk dat het voor mij een geplande keizersnede ging worden.
Achteraf gezien heb ik te weinig genoten van mijn zwangerschap.
Nu na 8 jaar ben ik opnieuw zwanger, en nu weet ik dat ik van elk moment moet genieten.
Ik hoop dat het voor jullie nog een mooie zwangerschap word! En ondanks de bloedingen, toch proberen te genieten van elk moment.
10 maanden geleden
Reactie op evelientjehendriks
Mijn bloedingen zijn begonnen op 9 weken zwangerschap. Dus ik heb die eerst ...
Dankjewel voor je ervaring te delen! Doet me deugd te horen dat ondanks vrij veel bloeidingen alles goed verlopen is bij jou.
Mentaal heb ik me ook al voorbereid op een keizersnede, veranderd het nog des te beter. Is inderdaad meer de angst zal alles wel goed gaan met mn kleintje.
Goede tip van jou, van geniet. Want ik merk, nu al over de helft, dat ik dat eigenlijk te weinig doe en me altijd zorgen maak.
Fijne feesten voor jou, en succes met deze zwangerschap, hopelijk kan je bij deze meer genieten 😘
10 maanden geleden
Dankjewel voor je ervaring te delen! Doet me deugd te horen dat ondanks vri ...
Voor jullie ook fijne feesten!
En nog veel succes tijdens je zwangerschap.
Hier genieten we meer, maar hebben we meer last van andere kwaaltjes.
9 maanden geleden
Hier hetzelfde, ben 29w5d ver en net terug van een opname. Kreeg plots een lichte bloeding dus moest via spoed binnen, daar hebben ze dan vastgesteld dat er een gedeelte van de placenta voor de baarmoedermond ligt. 2 weken geleden ben ik op controle geweest en toen was er nog geen sprake van praevia. Wisten al wel van't begin dat de placenta vooraan lag maar dit hadden we niet echt verwacht.
Moest blijven tot de bloeding volledig gestopt was en vanaf nu bij elke bloeding of krampen even langs spoed gaan voor controle. Volgens de gynaecoloog zou de placenta nog opschuiven naarmate de buik groter wordt dus natuurlijke bevalling is volgens hem nog steeds een optie.
Ben natuurlijk enorm verschoten van het nieuws maar probeer wel positief te blijven. Zolang het kleintje maar gezond is en geen last heeft. Volgende week moet ik terug op controle gaan en gaan ze zien of ik vanaf nu vaker op controle moet of toch maar om de 3a4 weken.
9 maanden geleden
Reactie op Shorty90
Hier hetzelfde, ben 29w5d ver en net terug van een opname. Kreeg plots een ...
hi dankjewel om je ervaring te delen!
ik ondertussen 2 bloedingen gehad, gelukkig kleine.
1tje 3 weken geleden en 1 gisteren. monitor steeds goed.
ben maandag 30w. volgens gynae toch nu 90% kans op keizersnede.. moet sowieso om de 2 weken op controle omdat de baby 2 weken voor zit qua gewicht.
9 maanden geleden
hi dankjewel om je ervaring te delen!
ik ondertussen 2 bloedingen gehad, ge ...
Jij ook bedankt. Voelt altijd aangenamer om te weten dat je niet alleen bent. Ik merk dat ik idd na elke kleine inspanning enkele druppels bloed verlies maar niets ernstig om terug opgenomen te moeten worden. Mijn kleine meid zit ook voor qua gewicht. Hopelijk kan je lang genoeg uitdragen op deze manier.