4 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben een bewust alleenstaande mama met een zoontje van 11 weken en sinds november ook een partner. Ik ga hier 100% eerlijk in zijn naar mijn kind toe. Hij gaat hem ook geen papa noemen.

5 maanden geleden

Reactie op lauralieke

Ik ben een bewust alleenstaande mama met een zoontje van 11 weken en sinds ...
Dat snap ik, ben ongepland zwanger geraakt en wettelijk gezien is hij geen vader. en daarom dat ik zo in de twijfel zit door de omstandigheden hoe gelopen is .

5 maanden geleden

Reactie op babylove11

Dat snap ik, ben ongepland zwanger geraakt en wettelijk gezien is hij geen ...
Ik zou hier altijd eerlijk in zijn tov je kindje. Denk dat je kindje je anders nooit meer vertrouwd…

5 maanden geleden

Ik ben iemand, opgevoed in een 1 ouder gezin. Ik heb een biologische moeder, maar helaas geen mama, nooit gehad.... Ik heb een tijdje een stiefmoeder (boze stiefmoeder helaas) gehad, haar noemde ik wel mama, toen ik iets van 8 was kreeg ik het volledige verhaal te horen. Natuurlijk nooit liegen tegen je kind over de biologische ouders. Maar je moet ook bedenken dat een biologische vader en "papa" 2 compleet verschillende definities zijn en soms ook 2 compleet verschillende mensen. Bekijk hoe jullie dat zelf willen als gezin en hoe jullie je er het beste bij voelen. Als het een blijvende partner is en jullie 1 gezin zijn en graag mama papa en zoon zijn, doet het er niet toe of hij biologisch de vader is of niet, vooral niet als de biologische vader dan toch niet in the picture is denk ik dan 🤷‍♀️ Bij adoptie noemen de kindjes die mensen ook "mama en papa" beetje hetzelfde vind ik voor hem toch 🤷‍♀️ Na een bepaalde tijd zou je beter wel met je kindje samen zitten en het verschil tussen papa en biologische vader uitleggen, psychologen kunnen hier veel hulp bij bieden (spreek ik van ervaring over dit vlak)