4 Reacties

6 maanden geleden

Hi! Owv aanhapproblemen ben ik voltijds gestart met kolven en BV in flesjes geven. Ik snap je volledig maar dat kolven voltijds is echt zo energievretend… ik doe dit nu al 5 weken en ben constant bezig met om de 3u hem eten geven en kolven voor de volgende voeding. Vooral ‘s nachts is het echt slopend en overdag kan je eigenlijk niet volop genieten van je kleintje want ben heel de tijd bezig met dat plannen enz. Ondertussen heb ik het kolven afgebouwd van om de 3uur naar om de 4 tot 5u en dat is wel draaglijker (zeker ‘s nachts). Op dit moment heb ik een haat liefde verhouding met dat kolven, ergens wil ik nog voortdoen want dan geef ik m’n eigen melk maar anderzijds wil ik gewoon kunnen genieten en idd zoals je zegt jezelf kunnen zijn. Het afbouwen is er gekomen omdat mensen uit m’n omgeving aan de alarmbel trokken dat ik echt niet aan het genieten was. Ik ga ervan uit, wat hij gehad heeft heeft hij gehad en de belangrijkste melk is binnen. Ik denk vooral een rustige mama is een rustige baby en daarvoor zou ik gaan. Als je voelt dat je jezelf niet kunt zijn dan is het kolven het niet waard en het geven van BV op die manier ook niet. Mentale rust gaat voor voor iedereen. Veel moed!

6 maanden geleden

Reactie op Givje

Hi! Owv aanhapproblemen ben ik voltijds gestart met kolven en BV in flesjes ...
Super bedankt voor jouw verhaal! Nu voel ik mij al wat minder alleen…

6 maanden geleden

Reactie op loeloe12

Super bedankt voor jouw verhaal! Nu voel ik mij al wat minder alleen…
Ja hoor! Wat je ook doet of kiest, dat is de beste keuze voor jou en je baby. Geef het nog wat denktijd. Dat raadde ze me toch aan om niet in een emotionele bui alles stop te zetten met de kans dat je spijt zou hebben, maar laat het misschien ook geen weken aanslepen zo.. jij maakt de beste beslissingen voor jouw kleintje en als je vanbinnen voelt dat dit teveel vraagt en je eronder lijdt dan moet je ermee stoppen denk ik. Er zijn zoveel baby’s grootgebracht met flesvoeding en dat is allemaal ook oké. :-)

6 maanden geleden

Ik ben ook overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding. Het ging mij mentaal ook nietmeer, zat er helemaal onderdoor. Constante stress dat ze nie genoeg zou hebben,, bang om weg te gaan, vermoeidheid, pijn,.. Voelde mij heel schuldig omdat ik haar de borst ging afnemen.. Maar uiteindelijk de beslissing genomen voor flessenvoeding. Ze nam meteen van de eerste keer de fles en dit verliep zo goed. Er viel meteen een grote last van mijn schouders. Ik voel me terug zoveel beter en ik kan nu echt genieten van de roze wolk. Mijn man kan nu ook helpen en dit doet ook zo goed.