10 Reacties
7 maanden geleden
Ik kolf ook af uit noodzaak en moet ook flesjes bijgeven. Ik heb reeds 2 kindjes volledig met flesvoeding gegeven en nu 3e kolven met flesjes erbij door te weinig productie. Als ik vergelijk kon ik veeel meer tijd spenderen door gewoon flesvoeding te geven, het is anders natuurlijk als je rechtstreeks kan aanleggen zonder kolven enz. Maar ik denk ook gauw te stoppen en knuffel dan veel liever in die tijd, zo heeft de baby er ook meer aan en ik ook..
7 maanden geleden
Al wat je je kindje nu al hebt kunnen geven is super positief. Hij heeft al een maand antistoffen gekregen en je hebt hem een goede start gegeven. ❤️ Flesvoeding staat ondertussen ook al zo ver dat het zeker meer dan goed genoeg is om een gezond kindje te laten opgroeien.
Kan je in de kleuterklas op het zicht de kindjes die bv gehad hebben eruit halen? Neen, dus je ziet dat niet. meer. Je doet het goed mama. ❤️
7 maanden geleden
Ik begrijp je helemaal. Ik kan er van mee spreken.. ik heb het 2 weken volgehouden.. en ben dan volledig overgestapt op kunstvoeding.
Ik ging er mentaal aan onderdoor. Constante stress dat ik haar moet voeden, en hopen dat ze goed bijkomt. Langs de andere kant voelde ik me enorm schuldig omdat ik borstvoeding ging afpakken van haar..
Uiteindelijk afwisselend kunstvoeding en borstvoeding gegeven. Maar ik merkte na 2 dagen dat ze nietmeer goed aanhapte en ben dan volledig gestopt, ik wou ook niet kolven.
Momenteel 1,5 week met kunstvoeding bezig en ik moet zeggen dat ik nu echt ervan kan genieten, geen stress. Ik geniet nu volledig van de roze wolk, ik durf nu ook weg te gaan met haar. En mijn man kan nu helpen met flesjes. Ik voel me terug zoveel beter. Ik ben blij dat ze toch 2 weken borstvoeding heeft gehad.
6 maanden geleden
Reactie op LynnRmrs
Ik begrijp je helemaal. Ik kan er van mee spreken.. ik heb het 2 weken volg ...
Ik zit met hetzelfde probleem dat jij had.. constant stress heeft hij wel genoeg binnen.. aanhappen wilt hij niet dus constant kolven en dan maar hopen dat er genoeg uitkomt.. ik sta ook op het punt om op te geven. Ben blij dat jij dit positief hebt ervaren
6 maanden geleden
Owv aanhapproblemen ben ik voltijds gestart met kolven en BV in flesjes geven. Ik snap je volledig maar dat kolven voltijds is echt zo energievretend… ik doe dit nu al 5 weken en ben constant bezig met om de 3u hem eten geven en kolven voor de volgende voeding. Vooral ‘s nachts is het echt slopend en overdag kan je eigenlijk niet volop genieten van je kleintje want ben heel de tijd bezig met dat plannen enz. Ondertussen heb ik het kolven afgebouwd van om de 3uur naar om de 4 tot 5u en dat is wel draaglijker (zeker ‘s nachts). Op dit moment heb ik een haat liefde verhouding met dat kolven, ergens wil ik nog voortdoen want dan geef ik m’n eigen melk maar anderzijds wil ik gewoon kunnen genieten. Het afbouwen is er gekomen omdat mensen uit m’n omgeving aan de alarmbel trokken dat ik echt niet aan het genieten was en dat voltijds kolven eerder meer stress bracht dan iets anders. Ik ga ervan uit, wat hij gehad heeft heeft hij gehad en de belangrijkste melk is binnen. Ik denk vooral een rustige mama is een rustige baby en daarvoor zou ik gaan. Als je voelt dat je jezelf niet kunt zijn dan is het kolven het niet waard en het geven van BV op die manier ook niet. Mentale rust gaat voor voor iedereen. Je kleintje voelt dat ook aan als je niet goed in je vel zit. Een gelukkige mama is zoveel meer waard!
6 maanden geleden
Reactie op Givje
Owv aanhapproblemen ben ik voltijds gestart met kolven en BV in flesjes gev ...
Met mijn eerste had ik dit ook. Ik ben na enkele weken overgeschakeld naar de elvie handsfree en ik merkte dat ik hier veel beter mee was. Vooral mentaal. Weer wat vrijheid en kon ook gemakkelijker knuffelen.