19 Reacties
één jaar geleden
Hey,
Ik heb mijn eerste echo 30 augustus. Als alles daar in orde is, zal ik mijn werkgever de dag er na op de hoogte brengen. Collega’s waarschijnlijk een beetje later.
één jaar geleden
Hangt een beetje af van welke job je doet. Tegen je baas best snel als je een job doet met risico's in welke vorm dan ook. Zelf ga ik het ook na de eerste echo zeggen aan mijn baas. Collega's ga ik wachten tot na de 12wekenecho en NIPT.
één jaar geleden
Hey, zelf had ik het relatief snel verteld bij de baas (6 weken)
Voor de rest gaan verhalen in ons bedrijf heel snel rond.
Zelf moet ik wasmachines kunnen heffen dus ik vond het vrij belangrijk dat mijn mannelijke collega's op de hoogte waren.
Bovendien, als ik heel er misselijk ben, is de wc relatief ver weg en moet ik soms iemand aan de kant duwen 😂 een sorry met uitleg is dan zeker van te pas! 😂
één jaar geleden
Ik ging op woensdag solliciteren voor nieuw werk. Mijn baas vroeg heel voorzichtig of ik gezond en wel was. En ja hoor dat ben ik. Dus 2de gesprek ingepland op vrijdag.
In de avond van woensdag had ik een afspraak bij de ha. Ik had enorm veel jeuk op mijn borstkas. En ook een verhoogde hartslag. Bloed laten nemen. En ik vroeg ook haar naar het hcg hormoon. (Ik had nog een miskraam in augustus)
Op donderdag belde de ha me in de ochtend al op. Proficiat je bent zwanger. Ong 7a8 weken.
Die avond kon ik toevallig nog terecht bij de gyn. En toen zei hij me dat ik al 16,5 week was.
Op vrijdag terug naar mijn sollicitatiegesprek. Heel zenuwachtig en bijna niet geslapen. Ik zei hem voor we het gesprek starten dat ik hem iets belangrijk te vertellen had. En zei ik dat ik zwanger was. En ja al bijna 17 weken.
Wonderbaarlijk nam hij zijn kalender en vroeg hij me wanneer ik out ging zijn.
Heb mijn contract gekregen en ben er aan het werk. Nooit gedacht.
De eerste werkdag vroegen ze of ik kinderen had. Ik zei hen 1 van 19j die het huis uit is. En eentje op komst. Ook zij zijn heel euforisch en vragen me wel eens of alles gaat. Ik ben met mijn gat in de boter gevallen.
één jaar geleden
Reactie op Casa Feliz
Ik ging op woensdag solliciteren voor nieuw werk. Mijn baas vroeg heel voor ...
Ben blij om jou verhaal te lezen. Dat er nog goede mensen bestaan. Heb mijn huidige baas op de hoogte gesteld als ik 7 weken zwanger was. Ben nu 21 weken en kreeg 2 weken geleden een nieuwe collega op het werk. Zogezegd om mij te helpen en te vervangen nadien. Kreeg vorige maandag te horen dat er geen werk meer is voor mij en werd gedwongen om thuis te blijven en nu moet ik dus interims afgaan en men verhaal vertellen.. kan normaal volgende dinsdag gaan solliciteren ergens, die iemand zochten maar niet super dringend.
één jaar geleden
Reactie op Natasja88
Ben blij om jou verhaal te lezen. Dat er nog goede mensen bestaan. Heb mijn ...
Jammer om te lezen dat ze je zo behandeld hebben...
Ben je niet beschermd als je zwanger bent tegen ontslag? :(
Mijn werkgever heeft na het ontvangst van mn bewijs van zwangerschap dit wel verteld. Blijkbaar tot 1 maand na je bevallingsrust ben ik beschermd tegen ontslag..?
één jaar geleden
Reactie op phaedra123456789
Ben je niet beschermd ...
Je bent beschermd tegen ontslag omwille van zwangerschap, maar je kan nog steeds altijd en overal je ontslag krijgen met een andere reden zoals bv herstructurering.
Niet dat dat gaat gebeuren maar je kan wel degelijk ontslag krijgen.
één jaar geleden
Reactie op Natasja88
Amai hoe erg is dat. In deze tijd kunnen ze iedereen ontslagen. En nee ze plakken dit dan niet op je zwangerschap maar ze vinden altijd wel iets anders. Ik zou dit aanvechten bij de vakbond. Dat je er niet meer wilt werken begrijp ik wel. Maar je kan wel een schadevergoeding eisen. De werkloosheidsinstellong betalen nooit je loon zoals je had. En dat kan je dan wel eisen. Ik zou er echt voor gaan. Ik wil je gerust wel helpen is sommige zaken. Veel sterkte
één jaar geleden
Reactie op Natasja88
En trouwens normaal moet je 3 keer een aangetekend schrijven ontvangen hebben voor ze iemand kunnen ontslaan.
één jaar geleden
Reactie op seelisch
Klopt niet hoor. Iedereen kan altijd en overal ontslag krijgen mits naleven ...
Dan zal het er vanaf hangen in welk paritair comité dat je zit. Want ik weet bedrijven waar dit wel van toepassing is omdat ze niet zomaar zonder verwittiging mogen ontslaan. Of er is een verschil tussen België en Nederland?
één jaar geleden
Reactie op seelisch
Of er een verschil is geen idee, maar ik werk zelf voor een vakbond in Belg ...
Ah top. Ik ben ook van België. Ik weet toch veel bedrijven waar dit van toepassing is. 🤷♀️ dus geen idee
één jaar geleden
Reactie op phaedra123456789
Ben je niet beschermd ...
Dat zei men werkgever en vakbond zelf ook.. je bent normaal wel beschermd.. maar we hebben geen werk meer voor je.. ahnee ze hebben iemand in mijn plaats al gezet om me zogezegd te helpen.. en dat terwijl ik die maandagmorgen gewoon aan het werk was. Vakbond wil me helpen maar heb dan een ontslag brief nodig en heb op internet al gelezen als ze erop zetten reorganisatie (ik ging ander werk krijgen) dan zijn ze in hun recht en heb ik dus niks..
één jaar geleden
Reactie op Natasja88
Dat zei men werkgever en vakbond zelf ook.. je bent normaal wel beschermd.. ...
Zeer jammer voor je. 🥲
Ik duim mee dat je snel iets nieuws vind bij een goede werkgever!