11 Reacties

3 maanden geleden

Hey Suzie… net hetzelfde meegemaakt… naar de vroedvrouw gegaan en nog eens opnieuw uitgerekend wat ons zoontje mocht drinken. Bleek dat we hem teveel melk gaven. Naar mate ze ouder worden hebben ze minder melk nodig omdat ze minder snel groeien als de eerste maanden. Dan geldt de regel 150ml x kg niet meer. We zijn dan ook ineens overgeschakeld naar fruit en groentenpap omdat hij ook wel interesse toonde in eten ( elke keer mondje open doen als we een glas of lepel aanboden). Nu drinkt hij alleen smorgens en ‘s avonds nog een fles en dan zijn groenten en fruitpap. De melk gaat terug vlot binnen en hij komt nog steeds goed bij/ groeit goed… misschien dat jullie zoontje ook minder melk nodig heeft?

3 maanden geleden

Reactie op lore321

Hey Suzie… net hetzelfde meegemaakt… naar de vroedvrouw gegaan en nog eens ...
Mijn zoontje was toen 3,5 maand toen hij dat had

3 maanden geleden

Ooh ik voel met je mee. Sprong 4 is terug een ontdekkingstocht hoe je kindje in elkaar zit. Mijn dochter begint plots rond 5u te brabbelen, soms om 2u snachts. Slaapregressie is een enorme uitdaging (duurt 1 maand). Drinken was ook voor 2 weken slechter (buiten in de crèche 😅) wij zijn ook op 3,5 weken groenten beginnen geven. Ik was zo radeloos. Alles is een fase 😁 had je hiervoor al een vast schema met eten en/of slapen? Het is goed dat je zoon hier op kan terug vallen.

3 maanden geleden

Reactie op lore321

De kinderarts zegt, je hebt melk kindjes en je hebt vaste voeding kindjes. Waarschijnlijk is die van jou een vaste voeding kind. Dan gaan we vanaf morgen er mee starten, dit gevecht van melk geven is echt niet meer aangenaam . Bedankt voor je reactie !

3 maanden geleden

Reactie op janackx

Ooh ik voel met je mee. Sprong 4 is terug een ontdekkingstocht hoe je kindj ...
Ja eigenlijk is hij vanzelf naar zijn eigen schema gegaan. Niet echt wat voor gedaan. Heb hem zowat gevolgt naar gelangen zijn behoefte. maar daar valt nu niks meer van de maken.. Poeh ..🥲

3 maanden geleden

Zelfde verhaal hier, wat wel soms helpt is om een speeltje voor haar te houden zodat ze is afgeleid en kan drinken. Snachts drinkt ze goed op een kwartier tijd maar overdag kan het rap een half uur duren vooraleer ze 130 ml op heeft

3 maanden geleden

Reactie op lore321

Over welke hoeveelheid spreekje? Ik vind nergens een voedingsschema online die spreekt over minder melk geven

3 maanden geleden

Reactie op janackx

Over welke hoeveelheid spreekje? Ik vind nergens een voedingsschema online ...
Wij geven in de ochtend een fles van 180ml ( rond 6u), dan groentenpap 180 ml ( rond 11 uur), fruitpap 180 ml ( rond 15u ) en nog een fles van 210 ml ( rond 19-20u) en daarna vertrekt hij voor de nacht. De hoeveelheden moet je beetje aanpassen aan je kindje. Onze zoon is een grote eter maar ze geven het duidelijk aan wanneer ze genoeg hebben! Succes ermee

3 maanden geleden

Reactie op janackx

Over welke hoeveelheid spreekje? Ik vind nergens een voedingsschema online ...
Al je enkel nog melk geeft weet ik niet hoeveel ze uiteindelijk nog moeten drinken eens ze wat ouder zijn. Vroedvrouw had dit uitgerekend maar aangezien we toch groenten en fruitpap gingen geven hebben we er niet echt op gelet hoeveel hij zou moeten drinken. Maar aangezien hij 4x per dag porties van 180 ml binnen neemt gok ik dan 4x 180 ml melk ook. Onze zoon is wel een grote eter. Misschien eens bij je eigen vroedvrouw informeren?

3 maanden geleden

Yep ! Sprong 4 stond bij ons bekend om minder drinken! Paar weken geduurd. Drinken was een ramp (gevecht) om toch iets binnen te krijgen... Opeens begon ze te rollen en is het drinken terug beter geworden..