14 Reacties
6 dagen geleden
Heel herkenbaar. Wij hebben dit ook gehad voor 4 weken. Ons dochtertje is nu 7,5 maand en slaapt plots weer blokjes van 5u sinds deze week.
6 dagen geleden
Hoi! Geen tips hier, maar wel in exact hetzelfde schuitje. Vannacht sliep ze echter wel weer 'normaler' (juist eens wakker om 3u). De voorbije 2 weken was ze er ook elke 2 a 3 uur. Het is nu ongeveer wel de periode dat ze verlatingsangst ontwikkelen, dus hopelijk ligt het daaraan en is het van voorbijgaande aard?
6 dagen geleden
Same here. Dit besproken met pediater.. dagritme wat aanpassen en laatste fles op kamer geven, waardoor ons zoontje al veel rustiger in slaap valt..
6 dagen geleden
Reactie op LnBsschp
Dat stemt toch al een beetje hoopvol, ik hoop dat het bij mijn dochtertje o ...
Ja wij waren bijna de hoop aan het opgeven. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze teveel vaste voeding kreeg en te weinig borstvoeding. We waren aan 6 maanden gestart met groentenpap. Nu krijgt ze sinds 7 maanden een portie van 120 gram en oefenhapje fruitpap. Vorige week kreeg ze onbewust van mijn schoonmoeder een grotere portie fruitpap en geen melk om 15u. Sinds die nacht slaapt ze weer langer 🤔. Ik probeer vaak genoeg de borst aan te bieden overdag, maar ze heeft niet veel interesse. Vaste voeding geeft ze wel aan dat ze meer wil, dus ik vermoed dat ze daar wel nood aan had. Heb nu 6 borstmomenten ipv 8 en hoop dat mijn productie op pijl blijft.
6 dagen geleden
Reactie op MamaVanEenWondertje
Ja wij waren bijna de hoop aan het opgeven. Ik dacht eerst dat het kwam omd ...
Amai, hier porties van 300 gram vaste voeding :)
6 dagen geleden
Reactie op SanneMistiaen
Amai, hier porties van 300 gram vaste voeding :)
In combinatie met borstvoeding?
6 dagen geleden
Reactie op MamaVanEenWondertje
In combinatie met borstvoeding?
Nee flessen. 1 ´s morgens en 1 ´s avonds (heb zelf totaal geen ervaring met borstvoeding :))
5 dagen geleden
Heel herkenbaar hier hetzelfde me dochter is net nu 2 dagen goed aan het slapen in de nacht dus hopelijk blijft het zo ze werd ook om de 2u wakker en wou enkel de borst me kind pakt ook geen tutje en wilt ook geen knuffeltje.
5 dagen geleden
Hier zijn het de tandjes en een gigaverkoudheid. Misschien ook tandjes? Ons kindje is bijna 7 maanden.
5 dagen geleden
Dank jullie voor alle reacties! Ik heb ook al gedacht aan tandjes, maar ik denk toch eerder van niet. Hier trouwens vaste voeding (200g groentenpap en 100g fruitpap ongeveer) in combinatie met borstvoeding, maar ik overweeg om naar flessen over te schakelen, om wat beter te kunnen bijhouden hoeveel ze nu eigenlijk binnen heeft. En in de hoop dat dan 's nachts die nood aan een 'borstmomentje' telkens als ze wakker wordt ook vermindert. Al is het met een dubbel gevoel, want ik wil haar die geborgenheid ook niet ontzeggen. Heel dubbel!
5 dagen geleden
Hier net hetzelfde. Vaste voeding mss 100 gr groentepap en fruitpap ook ongeveer zoiets. Soms geef ik eens de yoghurt van Nestlé. En flessenvoeding. Zowel overdag als ‘s nachts slecht slapen. s morgens een 1,5u en in de middag ook zoiets of minder en dan slaapt ze niks meer tot s’avonds. In de avond wordt ze soms 3x wakker rond 24u ook nog eens en dan nog in de nacht. En ‘s morgens is ze er echt mega vroeg. Wakkertijden lukken zo echt niet. Helemaal ten einde raad. Dit is zo al 2maand.
5 dagen geleden
Reactie op LnBsschp
Dank jullie voor alle reacties! Ik heb ook al gedacht aan tandjes, maar ik ...
Hey, ik zou mss eerst kolven ipv stoppen. Toen mijn dochter overschakelde naar flesjes dacht ik dat het ook zou helpen als ik zag hoeveel ze dronk maar maakte geen verschil in de nacht en dan heb je meteen flessengedoe erbij. Dan ga je er eerder op achteruit ipv de borst want dat is gemakkelijker.
Mijn zoontje van 6,5 maand en slaapt ook slechter terug. Maar ik zie hem mentaal goed ontwikkelen (bewust dingen op de grond gooien en effect bekijken, veel geluidjes oefenen, ...).
Ik denk zelf dat gemakkelijkste is om te accepteren en denken "zal ook weer passeren"