8 Reacties

9 maanden geleden

Bij mijn eerste kindje was er plaats in de crèche voor mijn zoontje op 6 maanden leeftijd. Dus geen eigen keuze, maar achteraf gezien wel heel blij dat er toen pas plaats was. Ben nu zwanger van mijn tweede en heb nu zelf gekozen om hem ook pas vanaf 6 maanden naar de crèche te doen gaan. Die eerste maanden krijg je nooit meer terug en ze zijn nog zo klein 🥹

9 maanden geleden

Bij mij is de regeling als volgt: Ons dochter wordt verwacht begin april en zal 5 maanden later, begin september dus, 3 dagen naar de crèche gaan. Op dinsdag zorgt mijn moeder voor haar. De woensdagen zijn voor de papa. Ik ga zelf ouderschapsverlof beginnen opnemen wanneer ze naar school begint te gaan. Ben van plan om dan op woensdag halve dagen te werken. Maar zo'n regelingen zijn erg persoonlijk. Er bestaat volgens mij geen juist of fout. Wat telt is dat het voor jou goed aanvoelt!

9 maanden geleden

Wij zijn uitgerekend voor 3 april. De baby zal vanaf 1 september 2 dagen/week naar de onthaalmoeder gaan en vanaf 1 november 3 dagen/week. 😊

9 maanden geleden

Ons eerste ging na 15weken ook naar de crèche. Hij was er weldegelijk klaar voor. Hij sliep heel slecht (ook overdag) en fleurde zowaar op van andere kindjes te zien spelen terwijl hij zat te schommelen. Ik denk dat niet alle kindjes er altijd klaar voor zijn, maar onze zoon echt wel (en wij ook).

9 maanden geleden

Hier uitgerekend 14 april. Er is 1 opvang in het dorp en pas plaats in november, dus vandaar zowel mijn vriend als ik ouderschapsverlof opnemen. Tegen dan is ze 6 maanden en vind ik het wel goed zo. Er is een opvang in september 1 dorp verder, maar september vind ik wat vroeg (plus ook minder praktisch qua ligging, zo zou het altijd ik zijn die naar daar moet rijden aangezien ik dir kant uit werk en mijn vriend de hele andere kant uit).

9 maanden geleden

Ik ga ook na 3 (en halve) maanden terug gaan werken.. Ik ben zelfstandig dus kan echt niet anders. Zal wel in het begin minder dagen gaan en zo wat terug opbouwen. Het is niet altijd gemakkelijk, maar het went wel. De eerste keren doen altijd wat pijn.. ❤️❤️

9 maanden geleden

bedankt 🙂 het stelt me allesinds gerust.