7 Reacties

één jaar geleden

Hallo, hier 15 weken en sinds een week of 2-3 gaat het ook moeilijker. Voordien had ik geen problemen. Ik probeer dagelijks een kiwi te eten, wat volkoren brood. Heeeel af en toe een koffie (vroeger meerdere tassen per dag). Vettig eten zoals frituur werkt op mijn darmen, maar je kan niet elke dag vettig eten ook 🙈 Heb de oplossing nog niet gevonden, maar algemeen helpt bewegen wel (fietsen/ lopen/ wandelen).

één jaar geleden

Reactie op seelisch

Hallo, hier 15 weken en sinds een week of 2-3 gaat het ook moeilijker. Voor ...
Lastig hè! Nu, ik ben vergeten toevoegen dat ik al sinds 6 weken verplichte bedrust heb wegens een hematoom. Dus ik heb 0,0 beweging. Ik probeer ook vezels te nemen en kiwi’s. Maar het blijft heel moeizaam 🙈 misschien eens een koffie proberen!

één jaar geleden

Gember thee helpt bij mij

één jaar geleden

Hi Saar! Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle tips en tricks geprobeerd, halve doos Movicol naar binnen gewerkt op advies van mijn gynaecoloog. Maar de resultaten zijn op zijn zachtst uitgedrukt... teleurstellend. Ik zou het wel bespreken en even advies inwinnen. Toen ik het aangaf bij mijn gynaecoloog, zei hij dat als je geen ritme kan opbouwen zo om de drie dagen, dit wat schadelijk zou kunnen zijn. (Zoals 99% van de wereld schadelijk is, maar ik voel me verplicht zijn woorden hier even te herhalen.) Er is ook een heel (heel!) kleine positieve correlatie met vroeggeboorte (again, his words). Wij hebben de afspraak gemaakt dat als het na twee weken niet beter zou gaan, we over zouden gaan tot een lavement. Met dit fijn nieuws hoop ik je toch een beetje te hebben geholpen. From one bedrukte friend to another!

één jaar geleden

Reactie op Anouk_L

Hi Saar! Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle tips en tricks geprobeerd, ...
Hey Anouk!! Bedankt voor je antwoord! Ik kon voor de zwangerschap ook al moeilijk gaan dus probeer me er niet te hard in op te jagen of aan te stellen maar eigenlijk kan dat inderdaad niet. Het is niet fijn en al zeker niet als het negatieve gevolgen kan hebben! En het zorgt ook al voor andere ongewenste zaken rond de intieme delen (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik heb mn bezorgdheid geuit bij de gynaecoloog en ze verwees me toch terug naar movicol en ik kreeg een zalfje voor het ander lastig probleem die erdoor veroorzaakt wordt. Zou een eenmalig lavement er dan kunnen voor zorgen dat het daarna op regelmatige basis beter gaat? Hoeveel weken ben jij? Ik ga deze week eens bijhouden hoe het nog ‘loopt’ 🤪 en dinsdag aan de gynaecoloog voorleggen. Er zal niet al te veel te noteren vallen qua verslag maar dan ziet ze het ook eens op papier. Liefs!

één jaar geleden

Hi Saar, Probleem is bij mij ook al eeuwenoud en nu alleen maar erger. Daarmee dat ik me er ook helemaal niet zo druk in maakte (buiten dat ik Spaanse tapas moest afslaan vanwege té opgeblazen. Dan wordt het serieus snap je.) Maar gynaecoloog gaf me de indruk dat ik er niet te licht moest overgaan. Geen idee of zo'n lavement routine zou kunnen opwekken. Waarschijnlijk niet neem ik aan. Ik heb het net kunnen vermijden, toen ik na zakje 24 toch een beetje resultaat kreeg. (Doe mijn glas Movicol nog ma ne keer vol !) Maar inderdaad aangeven. Zeker wanneer het niet werkt. Dat blanco verslag kan inderdaad wel als staalhard bewijs gelden. Ik ben 14+2 weken. En mijn humor wordt aangetast door de zwangerschap. Veel succes nog... ❤️

één jaar geleden

Reactie op Anouk_L

Hi Saar, Probleem is bij mij ook al eeuwenoud en nu alleen maar erger. Daa ...
Hahaha, ik heb goed gelachen en kan je humor aardig waarderen! Dankje! Hopelijk gaat het bij ons beiden snel beter. Fijn dat je gynaecoloog het zo serieus neemt. Succes 💗💗