7 Reacties
één jaar geleden
Hey, ik snap jouw heel goed. Ik heb 2x zelfde gemaakt. Nu ben ik weer zwanger direct na mijn missed abortion. In het begin was ik ook heel erg bang of het weer zal gebeuren nu nog altijd het zelfde gevoel. Nu ben ik bijna 14 weken ik heb deze gevoel nog altijd. Je moet er niet veel aan denk ook al is dit heel moeilijk ik versta u heel hard. Alles zal wel goed komen niet stressen! Ik ben op mijn 9 weken nog eens terug gegaan voor controle omdat ik echt bang was voor het zelfde verhaal dit kan je ook doen. Je moet niet persee wachten tot je 12 weken. Gynaecoloog zal je wel verstaan vermoed ik.
één jaar geleden
De wachttijd is bijna voorbij, die week wachten zal nog lukken. Het is gewoon vervelend dat je geen waarschuwing (lees bloeding) krijgt van je lichaam. Positief denken 😊. Dankjewel voor je reactie, dat helpt al veel!
één jaar geleden
Hey, heb ook hetzelfde gehad. In februari gezien dat het vruchtje was gestopt met groeien en geen hartslag. Het miskraam nog proberen opwekken adhv medicatie, maar uiteindelijk toch een curettage ondergaan in maart. Ik ben nu terug zwanger sinds eind juli. Aangezien het ziekenhuis mijn verleden kent en ik ongerust was heb ik op week 6,9, 11 en 13 een echo gehad. Is wel heel geruststellend om telkens te horen dat alles volgens schema verloopt. Ik denk dat de schrik nooit volledig verdwijnt. Een kans op een miskraam is er namelijk altijd en dat speelt wel steeds in mijn hoofd. Maar bij elke echo word ik wel gerust gesteld. Wanneer je je geschiedenis verteld doen ze normaal niet moeilijk voor een extra echo. Vanaf week 14 kan je het hartje zelf ook beluister met een doppler. Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is dat iets om je gerust te stellen ?
één jaar geleden
Het hartje konden we al horen bij de eerste echo. Wat inderdaad heel fijn was. De gynaecoloog gaf me aan om in het begin 2 x bloed te prikken om het verloop van de HCG waarden op te volgen. Daarna werd er nog een derde keer bloed geprikt op diezelfde reden en werd er het progesteron bij getest. De eerste echo gaf een goed beeld en geluid, maar inderdaad de schrik is ermee nog niet weg.
één jaar geleden
Hey,
Ik heb vorig jaar ook een missed abortion gehad. Bij eerste echo op 7.4 was alles ok ons kleintje was alleen niet groter dan 6.6. 3 weken later had ik heel licht bloedverlies en toen is er vastgesteld dat het hartje waarschijnlijk op de dag van de eerste echo nog gestopt was.
Nu bewust de eerste echo pas later, op 8.6 gehad. Zodat als het mis zou zijn we het eerder zouden weten. Nu was alles ok en kleintje ook precies 8.6 weken. Dat heeft mij wel gerust gesteld.
Nu maandag hebben we 12 weken echo op 12.6 weken. Dat gaat ook weer spannend worden maar omdat mijn buik al begint te groeien ben ik toch al geruster dan bij de eerste echo.
één jaar geleden
Spannend! Hier worden de broeken ook al wat te strak. Ik duim voor jou!