7 Reacties

9 maanden geleden

Onverwachte keizersnede gehad vorige zwangerschap. Dus als het gepland is zal het wel wat anders zijn en gaan ze meer uitleg op voorhand geven. Rekening houden denk ik vooral aan: - 7 dagen in het ziekenhuis blijven ipv 3 (kan wel anders zijn in andere ziekenhuizen) - 1 volle dag tot 2dagen bed gebonden door blaassonde, infuus en andere dingen, dus voor het wassen, verversen, het vastnemen van je baby ga je hulp moeten vragen. - wondverzorging nadien (valt heel goed mee) - ze raden aan om compressie sokken en buik band te dragen de eerste dagen/week (krijg je in het ziekenhuis) - de operatie duurt ongeveer een uur ofzo en je kindje is er na de eerste 5-10min al uit. 😊 Soms doen ze huid op huid met mama, bij ons was het met de papa. Daarna zal je normaal nog een half uur tot uur op de recovery moeten liggen voor je naar je kamer gaat bij je kindje. - verdoving via epidurale dus niet onder narcose. Het is en blijft een operatie en iedereen herstelt er anders van en op een ander tempo. Persoonlijk heb ik weinig last gehad ervan en heb ik na 2 dagen weer het meeste zelf kunnen doen. Maar er zijn er ook waarbij herstel een pak moeizamer gaat.

9 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Onverwachte keizersnede gehad vorige zwangerschap. Dus als het gepland is z ...
hey marjolein! bedankt voor het antwoord, is al fijn het verloop te weten, want het is allemaal zo onbekend. is het dan ook zo dat bij een tweede kindje de kans op een keizersnede terug groter is? nog een fijne zwangerschap gewenst voor jou 😃

9 maanden geleden

Reactie op phaedra123456789

hey marjolein! bedankt voor het antwoord, is al fijn het verloop te weten ...
Hangt af van de reden waarom je een keizersnede had. Bij mij zal het nu 90% kans opnieuw keizersnede zijn. (bekken was niet breed genoeg) Als het is omdat een kindje in stuit ligt, placenta ligt in de weg,... Dan kan het bij een volgende zwangerschap wel natuurlijk.

9 maanden geleden

Ik ben hier ook benieuwd naar ik verwacht een tweeling (we gaan eerst een natuurlijk bevalling proberen maar de kans dat het tweede kindje met een keizersnede ter wereld zal komen is groot..

9 maanden geleden

Hier twee keizersnede gehad. En helaas moet ik melden dat het een hel was… 1ste keer na twee dagen koorts gekregen toch naar huis gestuurd met als gevolg vier grote abcessen en een opengescheurde wonde. 12weken wondzorg moeten hebben. 2de keer helaas het zelfde na 8dagen scheurde alweer mijn wond open… Nu heb ik aangedrongen om natuurlijk te proberen omdat het herstel telkens niet meevalt.

9 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Hangt af van de reden waarom je een keizersnede had. Bij mij zal het nu 90% ...
Wanneer zegt ze dat de bekken niet te breed zijn? Bij mij heeft ze nog niks gezegd. Ben ook heel benieuwd. Want mijn gyn van vorige zei toen dat het niet breed is

9 maanden geleden

Reactie op Hogigigkj hihj

Wanneer zegt ze dat de bekken niet te breed zijn? Bij mij heeft ze nog niks ...
Toen hij eruit was 🙊😅 gynaecoloog zei dat het niet ging gelukt zijn op natuurlijke wijze zonder mijn bekken te breken. Gelukkig heeft mijn lichaam vroeg genoeg aangegeven dat het niet ging lukken (bevalling kwam niet goed op gang) vroeger deden ze een bekkenmeting maar blijkbaar daardoor te veel keizersnedes laten doen terwijl het natuurlijk ook ging lukken.