6 Reacties

18 dagen geleden

Naar mijn persoonlijke mening kan je een baby'tje niet verwennen. Te veel liefde geven bestaat niet. Mogelijks zit je baby in een moeilijke fase en heeft hij jullie nabijheid heel erg nodig. Vergeet niet, hij heeft het moeilijk. En natuurlijk is dat niet altijd gemakkelijk voor jullie. Ook die fase gaat weer voorbij. Vul zijn potje met liefde maar lekker. ❤️ Hier helpt het als ik ons baby'tje bij me zet in de bumbo op de keukenkast. Veilig buiten bereik van het kookvuur of andere gevaarlijke dingen natuurlijk.. En voor de rest, veel nabijheid en knuffels, kusjes,...

18 dagen geleden

Hey allemaal! Ik ben klinisch psycholoog en kan je hier laten weten dat dit een heeeeel normale fase is in de ontwikkeling van je baby’tje! Het is namelijk het ervaren van verlatingsangst die in staat voor het ontwikkelen van een veilige hechting met jou en je partner. Ze krijgen in deze periode namelijk door dat ze zonder je kunnen vallen en dat je dus niet als het ware aan hen kleeft. Heel akelig voor een baby’tje! De basisbehoefte die hier speelt is geborgenheid , veiligheid voelen zodat hij de wereld durft te gaan verkennen. Op dit moment is het te akelig om te verkennen zonder jou, maar op termijn verandert dit wel! Ik kan geen specifieke tips geven die zouden kunnen helpen gezien elk kindje anders is. De een is al wat angstiger dan de ander en heeft daarom soms meer nabijheid nodig. Kiekeboe spelen kan een tof spelletje zijn om hem te leren dat je weg kan gaan en ook weer terugkomt. Ook liedjes zingen terwijl je niet in beeld bent kan je aanwezigheid kenbaar maken. Maar dit is allemaal zeer algemeen. Wel kan ik je laten weten dat wat je doet niet gelijkstaat aan verwennen. Op emotioneel vlak kan je een baby niet verwennen. Je volgt je moederinstinct en blijft bij hem zodat hij je aanwezigheid kan voelen. Je luistert naar de behoefte van je kind en je brengt veiligheid, warmte en geborgenheid. Supergoed bezig! (Supervermoeiend, maar supergoed!) Je doet dat goed mama! ♥️

18 dagen geleden

Reactie op Fleur1995

Hey allemaal! Ik ben klinisch psycholoog en kan je hier laten weten dat dit ...
Als we hem bij een ander afzetten heeft hij er volledig geen problemen mee Tis daarom ook dat verlatingsangst moeilijk in mijn kop te krijgen is 😅

18 dagen geleden

Reactie op JJC

Naar mijn persoonlijke mening kan je een baby'tje niet verwennen. Te veel l ...
Leuke tip, misschien helpt een eetstoel in de keuken wel, ga ik eens proberen!

17 dagen geleden

Reactie op Ylovely

Als we hem bij een ander afzetten heeft hij er volledig geen problemen mee ...
Dat kan allemaal! De opvang is hem niet geheel onbekend ondertussen en hij heeft daar veel afleiding door alle kinderen en activiteiten. Is op zich juist goed dat hij zich daar goed voelt en zich kan laten afleiden. De uiting van verlatingsangst bij baby’s gebeurt op zoveel verschillende manieren.

16 dagen geleden

Draagzak to the rescue! 😄 Iedere avond een uurtje of twee tegenwoordig. En afleiding helpt hier overdag ook (niet altijd 😋)