9 Reacties
7 maanden geleden
Op dag 3 (ongeveer) begint de productie goed op gang te komen en krijgen de meeste ook last van stuwing. Je bent dus niet te laat om BV te geven.
Vraag aan je vroedvrouw hoe je dit het beste aanpakt. In principe kan je zeker combineren. Als je bang bent voor de pijnlijke tepels kan een tepelhoedje of afkolven wel helpen.
7 maanden geleden
Ik had de eerste dagen ook heel veel last van pijnlijke tepels en op bepaalde momenten ook bloeden. Tepelhoedjes en zalf hebben bij mij echt wonderen gedaan.
De kindjes hebben nog niet goed geleerd om juist aan te happen waardoor je kloofjes krijgt. Dat is waarom het zo een pijn doet. Ondertussen zijn we hier een weekje verder en kunnen ze wel heel goed (wel met tepelhoedje) en heb ik bijna geen last meer.
Ik kolf wel extra af maar dat is vooral omdat het een tweeling is en ik anders bijna 2uur bezig ben met hen te voeden 😅
7 maanden geleden
Reactie op giteHerremans
Ik had de eerste dagen ook heel veel last van pijnlijke tepels en op bepaal ...
Je kan zeker aan je vroedvrouw vragen om te helpen met hen juist aan te leggen zodat ze goed leren aanhappen. Eventueel kan een lactatiedeskundige ook helpen.
7 maanden geleden
Reactie op Marjolein102
Op dag 3 (ongeveer) begint de productie goed op gang te komen en krijgen de ...
Ohh okey ja in ziekenhuis hadden ze dat niet gezegd de vroedvrouw komt zo dan kan ik het even vragen aan haar dankjewel voor de tip!
7 maanden geleden
Zelf ook te veel last gekregen van kloven en wondjes op de tepels
Met zalf en compresjes is het wel genezen, maar heb er hierdoor voor gekozen af te kolven ipv direct aan de borst te leggen
Ik zelf krijg nog niet genoeg melk gemaakt, daardoor geven we eerst mijn melk, schrijven we het aantal op, en vullen we aan met kunstvoeding.
Net zo lang tot mijn melkproductie goed op gang komt
(Nu dag 5 en nog maar 15 ml)
7 maanden geleden
Reactie op Ylovely
Zelf ook te veel last gekregen van kloven en wondjes op de tepels
Met zalf ...
Ohh okey ja k heb kolven ook geprobeerd bij mijn eerste kind maar nu met mijn 2de dacht k van ga het toch proberen om de k er minder last van heb maar nu sinds gisteren doet het toch wel echt pijn
7 maanden geleden
Reactie op giteHerremans
Ik had de eerste dagen ook heel veel last van pijnlijke tepels en op bepaal ...
Ja klopt idd k heb het gevraagd ze zij tegen mij ja de kleine is nu wel gewoon geworden om fles te drinken als je nu echt gaat beginnen met borst kan het heel verwarrend zijn voor haar en nu haar darmpjes het een beetje gewoon zijn geworden zou k echt toch fles blijven geven en k ben ook een persoon die niet het geduld heeft om hele dag door borst te geven ook all weet k heel goed dat borst toch veel beter is dan fles k ga denk k gwn de pijn verdragen en door gaan met fles maar toch dikke merci voor de vrouwen die goeie tips geven om andere vrouwen er voor toch te laten alleen is het voor mij niet weg gelegd maar komt wel goed 🥰
7 maanden geleden
Ik heb 1,5 week borstvoeding gegeven, heb enorm afgezien met mijn tepels. Alles geprobeerd. Uiteindelijk overgeschakeld op flesvoeding. Eerst gecombineerd borst en flesvoeding. Maar na 2 dagen merkte ik dat ze nietmeer tegoei aan mijn borst kon drinken. Liet heletijd het vacuum los. Uiteindelijk volledig overgestapt naar flesvoeding .
Ook geen problemen gehad met de fles. Nam deze meteen aan.
Achteraf gezien kan ik er nu meer van genieten. En mijn man kan nu ook flesjes geven.
Ik kolf nu af en toe de druk van mijn borst af.
7 maanden geleden
Reactie op LynnRmrs
Ik heb 1,5 week borstvoeding gegeven, heb enorm afgezien met mijn tepels. A ...
Ja kan ik begrijpen doet echt veel pijn ik vind het heem mooi en sterk voor de vrouwen die het wel kunnen en de kracht hebben maar we gaan even heel eerlijk zijn het doet verschrikkelijk pijn! Maar goed dat er flesvoeding is 😁