11 Reacties
7 maanden geleden
Niet veel aan te doen en is heel normaal. Ik slaap met een tetradoek in mijn slaapkleed!
7 maanden geleden
Reactie op Hogigigkj hihj
Afkolven misschien?
Zou ik niet doen. Vroedvrouw zei mij dat dit ook verbeterd maar gewoon keinormaal is de eerste weken/maanden…
7 maanden geleden
Reactie op lauralieke
Zou ik niet doen. Vroedvrouw zei mij dat dit ook verbeterd maar gewoon kein ...
Waarom? Is dit niet
Goed? Ik afkolf af en toe.
7 maanden geleden
Waarom? Is dit niet
Goed? Ik afkolf af en toe.
Eerste 5-6 weken wordt kolven afgeraden…
7 maanden geleden
Reactie op lauralieke
Eerste 5-6 weken wordt kolven afgeraden…
Ah oei, ik doe het wel want snachts valt hij in slaap op mijn borst en word hij elk 1 uur dan wakker voor melk.
7 maanden geleden
Ah oei, ik doe het wel want snachts valt hij in slaap op mijn borst en word ...
Dan moet je toch zeker niet meer kolven als hij al elk uur drinkt?
7 maanden geleden
Best niet extra kolven, je borsten moeten het vraag- aanbod evenwicht nog vinden en dit breng je alleen maar meer in de war door te kolven… zo heb ik het toch altijd geleerd van mijn vroedvrouw. Ik had (bij 1ste kindje) ook heel veel productie, en dat is gebleven, maar kolven had dit zeker niet beter gemaakt…
7 maanden geleden
Reactie op tuureluut
Best niet extra kolven, je borsten moeten het vraag- aanbod evenwicht nog v ...
Vroedvrouw hier en dit is helemaal waar! Kolven stimuleert de melkproductie dus je gaat enkel meer melk aanmaken hierdoor. Je lichaam dient idd vraag en aanbod op elkaar afstemmen en dit duurt enkele weken. Borstcompressen en veel doeken gebruik ik zelf 😅 zit met hetzelfde probleem maar het is al wat beter aan het worden (nu 17 dagen ver). Het is ook van belang dat je een bh hebt die zeker niet spant. Ik draag een los borstvoedingstopje voor 's nachts en dit voelt voor mij comfortabeler aan dan een bh.
7 maanden geleden
Reactie op mamavpk1996
Vroedvrouw hier en dit is helemaal waar! Kolven stimuleert de melkproductie ...
Ja ik steek gewoon een tetra doek in mijn slaapkleed. Een bh ‘s nachts vind ik niet aangenaam…!