5 Reacties

17 dagen geleden

Goh denk dat je dat zelf moet aanvoelen. Hier is 7jaar tussen. Dit omwille van verschillende redenen maar eigenlijk wel heel blij van. De oudste is knettergek van de onze kleine van 7maand ondertussen. En omgekeerd ook. De interactie is echt fenomenaal. Oudste wil ook echt spelen en verzorgen en toestanden. Dus echt lief. Mijn zus heeft 15maand ertussen. Zij heeft altijd gezegd hoe zwaar het is geweest, alleen nu zijn die 6 en 7 jaar, die spelen samen , allebei zindelijk en kunnen al voor zichzelf zowa zorgen. Dat is ook een plus terwijl ik nu terug volledig in de luiers zit. Dus voila, nogmaals, je moet het zelf wat aanvoelen wat voor jou het beste is.

17 dagen geleden

Hier +/- 4 jaar. Wou graag een 2de als ze 3jaar scheelde maar toch blij dat we nog wat gewacht hebben. De oudste is al zelfstandig genoeg om dingen zelf te doen (gelukkig) en we hebben toch 4 jaar lang genoeg aandacht gegeven en ervan genoten om nu te weten wat het allemaal inhoud. Nu ze groter is was een 2de meer dan welkom. Is zou dus zeggen minimum 4 jaar. Zo is de balans veel makkelijker

17 dagen geleden

Ik was het liefst van al al terug zwanger geweest maar voorlopig helaas nog niks. Ik ben zelf de oudste van 3 en verschil 13 en 30 maanden met mijn zussen en heb het altijd heel leuk gevonden dat we zo dicht bij elkaar zaten in leeftijd. We vonden bv dezelfde tv programma's en gezelschapsspellen leuk. Ook nu nog zijn we heel close en hebben we elke twee weken zussenavond waarbij we een ganse avond bijbabbelen met een hapje en een drankje.

16 dagen geleden

Bewust hier 4,5 jaar tussen de 2 kids. De oudste is nu 5 en doet het meeste zelfstandig, hele week school op sport dus die is lekker bezig met dingen die ze leuk vind. En de jongste is 7 maanden. Met ons thuis. En zo kunnen we de aandacht goed verdelen. Scheelt ook dat de oudste meehelpt met de baby haha. 😜

12 dagen geleden

Ik zit met hetzelfde dilemma. Tussen mijn broer en ik zit 4 jaar en toen ik klein was merkte we het verschil wel, nu natuurlijk niet meer. Ergens lijkt me dat ook wel gemakkelijk omdat de ene al naar school gaat enzo. Mijn man zou liefst nu al beginnen voor een tweede maar daar ben ik nog niet klaar voor en hij is gelukkig heel begripvol