10 Reacties
6 maanden geleden
Hey! Mijn zoontje heeft koemelkallergie (nu 2 jaar oud). Had van in het ziekenhuis al krampen, ontroostbaar huilen, ook thuis. Verborgen reflux, spinaziegroene ontlasting en daarna ook eczeem. Hij kreeg borstvoeding. Ik had eens 1 flesje kunstvoeding gegeven en zijn ogen en gezicht zwollen helemaal op. Snel naar de spoed geweest bleek koemelkallergie. Ik ben toen hij 6 weken was dan op dieet gegaan (geen koemelk, soja en ei) en na 2 weken was hij volledig vrij van zijn klachten. Geen reflux, krampen en eczeem meer. Een heel andere baby. Je moet het wel wat tijd geven eer de koemelk uit het lijfje is maar het loont om het te proberen. In principe zijn wij als mens gemaakt om mensenmelk te drinken en geen koemelk dus er zijn veel baby’s die hierop reageren. Eventueel eens proberen met koemelkvrije kunstvoeding en kijken of het na 2 weken beter is? Uiteraard in samenspraak met de vroedvrouw of kinderarts hè ☺️
6 maanden geleden
Mijn zoontje heeft allerlei allergieën waaronder koemelkeiwit.
Ik ben zelf op dieet gegaan maar dit hielp niet veel in ons geval omdat er nog allergieën waren waar we niet van wisten. Dus hebben we 2 weken Novarice gegeven. (Kunstvoeding waar niets meer in zit van koemelkeiwitten) en dan zagen we een heel duidelijk verschil!
Ik zou zeker aanraden om op deze manier eens te testen.
(Wij deden dit in samenspraak met vroedvrouw en pediater)
6 maanden geleden
Reactie op Givje
Was dit ook op z’n lichaam of enkel gezicht? Want kan ook wat baby acne zij ...
Overal. En zoals je kan zien is zijn gezicht en ogen ook gezwollen. Test ook positief bij de kinderarts om koemelkallergie. Dochtertje is nu geboren (1 maand) en heeft voorlopig geen last van alle klachten die mijn zoontje toen wel al had 🤞
6 maanden geleden
Het enige symptoom hier was overmatig huilen, onrustig en niet slapen. Geen uitslag of rare stoelgang. De osteopaat vermoedde toch koemelkallergie. Ik gaf bv, nu overgeschakeld op puramino voeding. We hebben een hele andere baby gekregen!!! slaapt en eet nu super goed 😊 direct merkbaar