9 Reacties
8 maanden geleden
Hey bij mij zeiden ze ook P12 maar na 3 weken is het opeens P20 geworden. Ik was ook aan het paniekeren toen ik P12 hoorde. Maar kijk nu na 3 weken opeens bijgekomen! Dus geen paniek alles komt wel inorde
8 maanden geleden
Hier hebben ze nog nooit iets verteld van welk percentiel, dus ik heb geen idee.
Ons meisje is wel mee met haar curve maar die is wel wat lager.
Afgelopen vrijdag controle gehad op 35w5d en toen geschat 2,3kg. Dit lijkt me ook weinig als ik hier op het forum lees van anderen, maar onze gynaecoloog heeft ook nog nooit iets vermeld van te klein of een achterstand.
8 maanden geleden
Reactie op seelisch
Hier hebben ze nog nooit iets verteld van welk percentiel, dus ik heb geen ...
Ze vinden dit normaal maar moest het lager zijn ging gynaecoloog dit sws zeggen. Bij mij ik had gezien dat het hoofdje op w32 gemeten werd maar moest week 35 zijn daardoor heeft gynaecoloog toen ons verteld dat het normaal is. Een kleine baby blijkbaar en was percentiel 12. Maar moest ik dit niet zien ging ze niks zeggen omdat het gezonde baby is.
8 maanden geleden
Lieve mama’s. Niet te veel zorgen maken , het kan op het einde inderdaad nog hard veranderen en hou er rekening mee dat de schattingen van lengte en gewicht echt ook maar schattingen zijn. Dat kan tot 0.5 kilo verschillen dus dan kom je qua pc al iets heel anders uit. Ik denk dat, zolang de gynaecoloog zegt dat er geen reden is tot paniek het ook wel echt oké is.
Bij ons ging het even ‘mis’ rond 27w. Baby bijna niet gegroeid tov de echo ervoor.. ons eerste zoontje was P87 bij geboorte. Grote baby dus. Dus toen deze bij 27w uit kwam op P45 plots, was er toch bezorgdheid bij de gynaecoloog. Ze heeft 2x nagemeten en dan aangeraden dat ik 3 weken later extra op controle kwam. Toen zat hij bij 30w plots op p89.. het kan dus allemaal snel keren 😃🙏🏻